Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT315 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT315 Adı: REKLAM ÖRNEK OLAY İNCELEMELERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Halkla ilişkileri mesleğini kuramsal olarak tanımak ve uygulama alanlarını kavramak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Halkla ilişkiler uygulamalarını analiz edebilir PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Halkla ilişkiler uygulamaları ve görsel tasarımlar arasındaki ilişkiyi açıklar PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir.
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler kavramı, dünyada ve Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi, halkla ilişkiler modeli, tanıtım, pazarlama, reklam, halkla ilişkiler ve etik halkla ilişkilerde hedef kitle, basın bülteni yazma, halkla ilişkiler yönetimi halkla ilişkiler kampanyaları halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk,kriz yönetimi, kurum içi iletişim itibar yönetimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla ilişkiler tanımı ve uygulama alanları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 İletişimdeki diğer kavramlarla benzerlik ve farklılıkları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Halkla ilişkilerin gelişmesi, tarihsel süreç Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Halkla ilişkiler modelleri 1 Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Halkla ilişkiler modelleri 2 Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Pazarlama Yönlü Halkla ilişkiler, Halkla ilişkilerin Faaliyet Alanları Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Genel tekrar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Basın bülteni yazma 1 Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
10 Basın bülteni yazma 2 Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
11 Halkla ilişkilerin Temel İlkeleri Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
12 Basılı Araçlar,Sözlü araçlar, Görsel ve işitsel araçlar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
13 Sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
14 Halkla ilişkiler Uzmanında olması gereken özellikler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
15 Hedef Kitle, Hedef Kitlenin Tanımı ve Özellikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60