Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT324 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT324 Adı: MARKA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlayabilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Marka kimliği ve konumlandırma yapabilir. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriği; marka nedir, marka türleri, marka kimliği ve konumlandırma gibi başlıklar halinde sıralanabilir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Konu anlatımı; soru-cevap
2 Marka Nedir? Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
3 Marka ile “kimlik” ilişkisi Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
4 Markanın Bileşenleri Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
5 İsim, sembol ve slogan Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
6 Marka türleri Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
7 Marka türleri Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
8 Ara Sınav
9 Kurum, Ürün ve Marka Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
10 Kişi Marka Kavramı Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
11 Ülke, Şehir ve Marka Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
12 Ülke, Şehir ve Marka Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
13 Marka kimliği ve konumlandırma Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
14 Değerlendirme Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
15 Değerlendirme Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aaker, D., (2010), Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Mediacat.
2 Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları
3 Beckwith, H., (2012), Görünmeyeni Satmak, İstanbul: Optimist Yayınları.
4 Chernatony, L, Francesca, R., (1998), “Defining a Brand: Beyond The Literature with Experts Interpretations”, Journal of Marketing Management, 14, 417-443.
5 Gürbilek, N., (2011), Vitrinde Yaşamak, İstanbul: Metis Yayınları. Gürbilek, N., (2011), Vitrinde Yaşamak, İstanbul: Metis Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, Bilgisayar, projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60