|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın ne anlama geldiği ve neden günümüzde bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasını amaçlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin markanın bileşenlerini bilmeleri ve bu doğrultuda bir markanın nasıl yönetildiğini anlamaları ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Marka kavramını ve halkla ilişkilerdeki önemini tanımlayabilir. |
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Marka kimliği ve konumlandırma yapabilir. |
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği; marka nedir, marka türleri, marka kimliği ve konumlandırma gibi başlıklar halinde sıralanabilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Konu anlatımı; soru-cevap |
2 | Marka Nedir? | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
3 | Marka ile “kimlik” ilişkisi | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
4 | Markanın Bileşenleri | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
5 | İsim, sembol ve slogan | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
6 | Marka türleri | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
7 | Marka türleri | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kurum, Ürün ve Marka | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
10 | Kişi Marka Kavramı | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
11 | Ülke, Şehir ve Marka | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
12 | Ülke, Şehir ve Marka | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
13 | Marka kimliği ve konumlandırma | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
14 | Değerlendirme | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
15 | Değerlendirme | Konu anlatımı; soru-cevap; tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aaker, D., (2010), Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: Mediacat. | |
2 | Aktuğlu, I., (2004), Marka Yönetimi, Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İstanbul: İletişim Yayınları | |
3 | Beckwith, H., (2012), Görünmeyeni Satmak, İstanbul: Optimist Yayınları. | |
4 | Chernatony, L, Francesca, R., (1998), “Defining a Brand: Beyond The Literature with Experts Interpretations”, Journal of Marketing Management, 14, 417-443. | |
5 | Gürbilek, N., (2011), Vitrinde Yaşamak, İstanbul: Metis Yayınları. Gürbilek, N., (2011), Vitrinde Yaşamak, İstanbul: Metis Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |