Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT402 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT402 Adı: SİNEMA VE TELEVİZYONDA GÖRSEL DÜZENLEME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders siber kültürler üzerine önemli teorik başlıkları inceler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler Siber kültürü ve oluşum aşamalarını tanımlar PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler, siber kültür, tekno kültür ve toplumsal örgütlenmeleri ilişkilendirir PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sayısal kültürün etkisiyle ilgili açıklama yapabilir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, bilgisayar tabanlı tasarım ve görselleştirme konusu üzerinde özellikle durarak, öğrencileri var olan ve yeni çıkmakta olan sayısal teknoloji ve terminoloji ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bilgisayarın ve dolayısıyla da sayısal kültürün gelişimine sebep olan teknolojik ve kültürel nedenler ele alınacaktır. Siber kültür hakkında tanımlamaların yanı sıra bu kültürlerin görselleştirilme prensiplerinin günümüz ve gelecek tasarım vizyonunu nasıl değiştirebileceğine yönelik fikirler, tasarım ve medya ile ilişkili olarak tartışılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse genel kavramlardan bahsedilerek giriş yapılır. Teknolojinin yaşam biçimlerimiz ve kültürümüz üzerindeki etkilerinden bahsedilir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Internetin yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan sayısal kültür olgusunun toplumun ve bireylerin yaşamı üzerindeki etkileri hakkında bilgi verilir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Sayısal kültür ögeleri, siber kültür, teknokültür kavramları açıklanarak, toplumsal örgütlenmeleri hakkında bilgi verilecektir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Modern kültürle birlikte yaşamımızda büyük önem kazanan görme ve görselleştirme kavramlarının görsel kültür ve görsel dili nasıl biçimlendirdiği anlatılacaktır. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Modern kültürde, kültürün görselleştirilmesi sürecinde kullanılan grafikler, logo animasyonu ve diğer multimedya tasarım üretimleri, tasarım ve sayısal/dijital üretim, çoklu ortam,vb. konuları hakkında bilgi verilir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Yeni medya ve klasik medya kavramları tanıtılacak. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Dijital teknolojilerin gelişimi kültürün görselleştirilmesinde ve görsel dili aktarımında kullanılan iki ve üç boyutlu tasarım mecraları hakkında bilgi verilir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Sayısal kültürün sosyolojik ve toplumsal boyutu göz önünde bulundurularak, günümüzün dijital sahasını oluşturan çeşitli sosyal, artistik, kuramsal ve kültürel pratikler anlatılır. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Sayısal kültürün etkileri açısından insan kimlilk ve bedeninin yeniden yapılanması incelenirken, cyborg kuramı, siber-feminizm, web kameraları, chat odaları, internet posta listeleri ve yeni medya sanatı hakkında bilgi verilir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Dijital kuramlar ve üretimlerin yanında, gözetleme, sansür, cinsiyet, etnik kimlik ve kamusal alanın ticarileşmesi gibi temel etik konular üzerinde tartışılır. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 “Sayısal kültür” ün getirdikleri olumlu ve olumsuz yanları neler olduğu öğretilecektir. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Sayısal kültürün etkisiyle gelecek son yıllarda yaşamın nasıl bir dönüşüm izleyeceği hakkında tartışılır. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Öğrenciler hazırladıkları çalışmaları sunar. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Dersin genel değerlendirmesi yapılır. 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Claudia Springer, Elektronik Eros, Sarmal Yay, İstanbul, 1998
2 Donna Haraway, Siborg Manfestosu, Agora kitaplığı, 2006.
3 Sadık Güneş, Enformasyon Toplumunun Putları, Hece Yayınları
4 İsyan ve umut ağları: İnternet çağında toplumsal hareketler, Manuel Castells, Koç Üni: 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60