|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders siber kültürler üzerine önemli teorik başlıkları inceler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler Siber kültürü ve oluşum aşamalarını tanımlar |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler, siber kültür, tekno kültür ve toplumsal örgütlenmeleri ilişkilendirir |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sayısal kültürün etkisiyle ilgili açıklama yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, bilgisayar tabanlı tasarım ve görselleştirme konusu üzerinde özellikle durarak, öğrencileri var olan ve yeni çıkmakta olan sayısal teknoloji ve terminoloji ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bilgisayarın ve dolayısıyla da sayısal kültürün gelişimine sebep olan teknolojik ve kültürel nedenler ele alınacaktır. Siber kültür hakkında tanımlamaların yanı sıra bu kültürlerin görselleştirilme prensiplerinin günümüz ve gelecek tasarım vizyonunu nasıl değiştirebileceğine yönelik fikirler, tasarım ve medya ile ilişkili olarak tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse genel kavramlardan bahsedilerek giriş yapılır. Teknolojinin yaşam biçimlerimiz ve kültürümüz üzerindeki etkilerinden bahsedilir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Internetin yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan sayısal kültür olgusunun toplumun ve bireylerin yaşamı üzerindeki etkileri hakkında bilgi verilir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Sayısal kültür ögeleri, siber kültür, teknokültür kavramları açıklanarak, toplumsal örgütlenmeleri hakkında bilgi verilecektir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Modern kültürle birlikte yaşamımızda büyük önem kazanan görme ve görselleştirme kavramlarının görsel kültür ve görsel dili nasıl biçimlendirdiği anlatılacaktır. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Modern kültürde, kültürün görselleştirilmesi sürecinde kullanılan grafikler, logo animasyonu ve diğer multimedya tasarım üretimleri, tasarım ve sayısal/dijital üretim, çoklu ortam,vb. konuları hakkında bilgi verilir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Yeni medya ve klasik medya kavramları tanıtılacak. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Dijital teknolojilerin gelişimi kültürün görselleştirilmesinde ve görsel dili aktarımında kullanılan iki ve üç boyutlu tasarım mecraları hakkında bilgi verilir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sayısal kültürün sosyolojik ve toplumsal boyutu göz önünde bulundurularak, günümüzün dijital sahasını oluşturan çeşitli sosyal, artistik, kuramsal ve kültürel pratikler anlatılır. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | Sayısal kültürün etkileri açısından insan kimlilk ve bedeninin yeniden yapılanması incelenirken, cyborg kuramı, siber-feminizm, web kameraları, chat odaları, internet posta listeleri ve yeni medya sanatı hakkında bilgi verilir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Dijital kuramlar ve üretimlerin yanında, gözetleme, sansür, cinsiyet, etnik kimlik ve kamusal alanın ticarileşmesi gibi temel etik konular üzerinde tartışılır. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | “Sayısal kültür” ün getirdikleri olumlu ve olumsuz yanları neler olduğu öğretilecektir. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Sayısal kültürün etkisiyle gelecek son yıllarda yaşamın nasıl bir dönüşüm izleyeceği hakkında tartışılır. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Öğrenciler hazırladıkları çalışmaları sunar. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Dersin genel değerlendirmesi yapılır. | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Claudia Springer, Elektronik Eros, Sarmal Yay, İstanbul, 1998 | |
2 | Donna Haraway, Siborg Manfestosu, Agora kitaplığı, 2006. | |
3 | Sadık Güneş, Enformasyon Toplumunun Putları, Hece Yayınları | |
4 | İsyan ve umut ağları: İnternet çağında toplumsal hareketler, Manuel Castells, Koç Üni: 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |