|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1. Animasyona giriş. 2. Üretim tekniği ve zamanlama bilgisine yönelik uygulamalar. 3. Animasyonun tarihsel gelişim sürecinden ve farklı canlandırma tekniklerinden örnekler. 4. Bir fikrin, senaryodan post-prodüksiyona kadar geçen süreç ve sonrasında kısa film olarak işlenmesi ve uygulanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli uygulama alanlarında kullanılan Animasyon tekniklerini çözümleyebilir. |
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Animasyonda Uygulanan Teknikleri tanımlar ve uygular. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Animasyon hazırlayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Animasyon ve tarihsel gelişimi. Üretim tekniği ve zamanlama bilgisi. Bir fikrin, senaryodan post-prodüksiyona kadar geçen süreç ve sonrasında kısa film olarak işlenmesi ve uygulanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar, ilk görüntü aygıtları. Görüntü aygıtında çizimle canlandırma uygulaması. | Anlatım, Soru- cevap |
2 | Canlandırmanın tarihsel gelişimi. | Anlatım, Soru- cevap |
3 | Canlandırma film teknikleri(Yüzeysel-Stop Motion), örnek filmler izleme ve analizler. | Anlatım, Soru- cevap |
4 | Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturma. | Anlatım, Soru- cevap |
5 | Film öyküsü , senaryo, storyboard. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Film öyküsü , senaryo, storyboard. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tekniklerde uygulamalar. Timing uygulamaları. Film öykülerinin tekniklere dönüştürülmesi, teknik çözümlemeler. | Anlatım, Soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karakter geliştirme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tekniğe göre background ve set tasarımı. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ön hazırlıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje çekimi. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kaba kurgu değerlendirmesi. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje kurgusu-Ses(müzik-effect) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje kurgusu-Ses(müzik-effect) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Animation Techniques (Richard Taylor), | |
2 | Storyboards Motion in Art (Mark Simon), | |
3 | The Animation Book (Kid Laybourne), | |
4 | Stop Motion (Susannah Shaw), | |
5 | Timing Animation (Harold Whitaker and John Halas) | |
6 | The Animation Bible (Maureen Furniss) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Film projelerinde uygulanacak tekniğe göre tüm malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |