|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin Amacı, proje konusu olarak seçilen bir ürünün marka kimliğinin geliştirilmesi, ambalaj’ın tasarımı ve matbaa tekniklerine göre uygulaması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulamalı olarak, ambalaj malzemelerini tanır ve tasarım süreçlerini öğrenir. |
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bir ürünün, ilk üretim aşamasından tüketiciye ulaşım anına kadar geçen süreçte korunması ve taşınmasını sağlayan aynı zamanda üretici firmanın raftaki görüntüsü konumundaki ambalaj malzemelerinde grafik tasarım çözümlemeleri yapar. |
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ambalaj tasarım sürecinde brief alma, soru oluşturma, problem tespit ve tanımını yapabilir. |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ambalajda fikirden ürüne, üretimden tüketime, tüketimden yeniden kullanıma uzanan süreçlerin kavranması Ambalaj tasarım süreci Hedef kitle ve tüketici profillerinin anlaşılması Ambalaj türleri, malzemeleri ve üretim yöntemleri Ambalaja yönelik grafik tasarım uygulamaları Ambalaj ve marka kimliği oluşturma Fonksiyonel ve inovatif ambalajlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ambalajın tarihsel süreci, Ambalaj tasarımında klasik, çağdaş ve yenilikçi yaklaşımlar | Sözlü anlatı, soru- cevap |
2 | Temel kavramlar, terminoloji | Sözlü anlatım, soru- cevap |
3 | Ambalaj taksonomisi, ambalaj tasarımında kullanılan malzemeler, üretim yöntemleri ve üretim teknolojileri | Sözlü anlatım, soru- cevap |
4 | Çeşitli boyut, biçim, üretim yöntemi ve malzemelere sahip ambalaj örneklemelerinin incelenmesi | Sözlü anlatım, soru- cevap |
5 | Ambalaja yönelik grafilk tasarım, temel renk, tipografi, görsel uygulamalar ve grafik tasarım öğelerinin irdelenmesi | Sözlü anlatım, soru- cevap |
6 | Ambalaj tasarımının üretime hazırlanması; matbaa üretimine yönelik off-set ve dijital baskı dosyası hazırlanması | Sözlü anlatım, soru- cevap |
7 | Ambalaj tasarımında üretime yönelik maket yapım malzemeleri ve tekniklerinin incelenmesi | Sözlü anlatım, soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ambalaj tasarım sürecinde brief alma, soru oluşturma, problem tespit ve tanımı | Sözlü anlatım, soru- cevap |
10 | Ambalaj ve marka kimliği arasındaki ilişkinin incelenmesi | Sözlü anlatım, soru- cevap |
11 | Ambalaj tasarımında son kullanıcı ve tüketici profillerinin anlaşılması, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel segmentler ile tasarım sürecinin ilişkisinin irdelenmesi | Sözlü anlatım, soru- cevap |
12 | Ambalaj tasarımında yenilikçi yaklaşımların incelenmesi, teknoloji odaklı ambalajlar, interaktif ambalajlar | Sözlü anlatım, soru- cevap |
13 | Proje anlatımı ve çalışması | Uygulama / Not verme |
14 | Proje anlatımı ve çalışması | Uygulama / Not verme |
15 | Proje anlatımı ve çalışması | Uygulama / Not verme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Utterback, J., Arne Vedin, B., Alvarez, E., Tasarıma Dayalı Inovasyon, Ledo Yayınları | |
2 | Gültekin, E. (2009) Etkili Ambalaj Tasarımı, Dora Yayınları | |
3 | Bayazıt, N. Tasarlama Kuramları ve Metodları, Birsen Yayınları | |
4 | Ries, A., Ries, L., Marka Yaratmanın 22 Altın Kuralı, Mediacat | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, Adobe Photoshop CS6, Adobe Illustrator CS6 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |