|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında öğrencilere, birinci sınıftan itibaren edindikleri tasarım bilgi ve becerisini, “Etkileşimli Medya Ortamları” dersinde işlenen teorik arka planla birleştirerek bir ‘Etkileşimli Medya Ortamı’nı projelendirecek bilgi ve beceriyi kazandırmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, öğrencinin önerdiği özgün bir etkileşimli medya ortamı, ders yürütücüsünün gözetiminde planlama-projelendirme ve tasarım aşamalarını kapsayacak şekilde geliştirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kullanıcı arayüz gereksinimlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Arayüz tasarımında planlama-projelendirme yapabilir. |
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Web ve arayüz tasarımı yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kullanıcı arayüz tasarımına giriş, Kullanıcı arayüz gereksinimleri nasıl toplanır, Tasarım rehberi ve tasarım gerekçeleri, Değerlendirme stratejileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kullanıcı arayüz tasarımına giriş | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
2 | Kullanıcı arayüz gereksinimleri nasıl toplanır | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
3 | Kullanıcı ve alanı keşfetmek | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
4 | Görev ve işi keşfetmek | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
5 | Gereksinim toplamak | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
6 | Kavramsal tasarım | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
7 | Tasarım rehberi ve tasarım gerekçeleri | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkileşim tasarımı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
10 | Etkileşim yöntemleri | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
11 | Grafiksel arayüz tasarımı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
12 | Web tasarımı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
13 | Değerlendirme stratejileri | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
14 | Kullanıcı arayüzlerini kontrol etme | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
15 | Kapsamlı değerlendirme | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 3 | 8 | 24 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |