|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin sanat ve estetikle ilgili temel kavramlarla tanışmalarını ve sanatın toplumsal tarihine ilişkin bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat ve estetikle ilgili temel kavramları tartışabilir. |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sanatın toplumsal tarihine ilişkin bir bakış açısı kazanabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sanat Tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanatın ortaya çıkışı, Sanat ve Zanaat kavramları, Dönemlere göre sanat, örnek gösterimler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
2 | Sanatın ortaya çıkışı | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
3 | Sanat ve doğa ilişkisi üzerine tartışma | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
4 | Sanat din ve felsefe ilişkisi üzerine tartışma | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
5 | Sanat ve Zanaat kavramları | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
6 | Antik Yunan ve Roma’da sanat/zanaat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
7 | Ortaçağda sanat/zanaat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rönesans Döneminde Sanatın Yükselişi ve Sınıflandırılışı | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
10 | Rönesans Döneminde Sanatın Yükselişi ve Sınıflandırılışı | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
11 | Modernizmin doğuşu, aydınlanma felsefesi ve sanat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
12 | Modernizmin doğuşu, aydınlanma felsefesi ve sanat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
13 | Modern sanat tartışmaları | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
14 | Sanatta modern ve gelenek üzerine tartışma | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
15 | Sanatçılardan örnek gösterim | Anlatma, tartışma, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |