| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin sanat ve estetikle ilgili temel kavramlarla tanışmalarını ve sanatın toplumsal tarihine ilişkin bir bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat ve estetikle ilgili temel kavramları tartışabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Sanatın toplumsal tarihine ilişkin bir bakış açısı kazanabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Sanat Tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanatın ortaya çıkışı, Sanat ve Zanaat kavramları, Dönemlere göre sanat, örnek gösterimler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders Tanıtımı; Amaç, Yöntem, Sorumluluk ve Beklentiler | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 2 | Sanatın ortaya çıkışı | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 3 | Sanat ve doğa ilişkisi üzerine tartışma | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 4 | Sanat din ve felsefe ilişkisi üzerine tartışma | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 5 | Sanat ve Zanaat kavramları | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 6 | Antik Yunan ve Roma’da sanat/zanaat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 7 | Ortaçağda sanat/zanaat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rönesans Döneminde Sanatın Yükselişi ve Sınıflandırılışı | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 10 | Rönesans Döneminde Sanatın Yükselişi ve Sınıflandırılışı | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 11 | Modernizmin doğuşu, aydınlanma felsefesi ve sanat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 12 | Modernizmin doğuşu, aydınlanma felsefesi ve sanat | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 13 | Modern sanat tartışmaları | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 14 | Sanatta modern ve gelenek üzerine tartışma | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 15 | Sanatçılardan örnek gösterim | Anlatma, tartışma, soru ve cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||