|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel video oyun kültürü ve kavramları hakkında bilgi vermek. Oyun tasarım ve geliştirme sürecini uygulamalı olarak tecrübe etmek. Türkiyede ve dünyada oyun endüstrisi ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olmak. Temel programlama bilgisi ve tecrübesine sahip olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler oyun tasarımının tarihini ve temel kavramlarıni açıklayabilir. |
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler dijital oyun tasarım sürecini açıklayabilir. |
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Dijital oyun tasarlayabilir. |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oyun tasarımının tarihi, temel kavramları, ortak çalışma mantığı, oyunlarda grafik gerçekçilik ve pedagojik yönleri. Dijital oyunlarının türleri ve etkileri. Dijital oyun tasarım süreci. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel oyun tasarımı (Uygulamalı ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Oyunların çıkışı ve sayısal oyunların gelişim süreci | Anlatım, Soru- cevap |
3 | Unity3D arayüzü (Uygulamalı ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Video oyunları temel kavramları ve Cinema4D veya bir başka modelleme programı ile üretilmiş modellerin oyun ortamına aktarılması (Uygulamalı ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Scratch ile Temel programlama (Uygulamalı ders) (Dönem içi proje başlangıcı) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Unity3D oyun arayüzü geliştirilmesi. (proje kritikleri) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Oyun türleri ve Türkiye'de video oyunu tarihçesi (Teori) (proje kriterleri) | Anlatım, Soru- cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya video oyunu tarihçesi (Teori) | Anlatım, Soru- cevap |
10 | Unity3D ile programlama (Uygulamalı ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Unity3D ile oyun içi ışıklandırma ve kamera yerleşimleri (Uygulamalı 1 ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Unity3D oyun içi animasyon sistemi (Uygulamalı ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Unity3D oyun içi dokulama ve malzeme yaratma (Uygulamalı ders) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Unity3D mobil cihaz için oyun geliştirme (teori ve uygulama dersi) | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final projelerinin değerlendirilmesi | Soru- cevap,tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kültür Endüstrisi Ürünü Olarak Dijital Oyun (Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütçü) | |
2 | Dijital Oyun Rehberi Oyun Tasarımı Türler ve Oyuncu (Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütçü, Işık Barış Fidaner) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, taslak defteri, kalem, silgi, gönye, cetvel |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |