|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Herhangi bir konuda nasıl araştırma yapılacağı ve bilimsel bir makalenin nasıl yazılabileceğine dair beceri kazandırmak hedeflenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel yöntemin aşamalarını tanıyabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tez yazma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri anlatılır. Bilimsel makale, tez, nasıl yazılır, kaynaklardan alıntı ne şekilde yapılır, araştırma nasıl yapılmalıdır, fikir ve sanat eserleri kanunu üzerinde durulur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Bilimsel araştırma nedir? | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bilimsel Makale Nedir? | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Başlık Nasıl Hazırlanır? | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yazarlar ve Adresleri Nasıl Sıralanır? | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kısa Özet Nasıl Hazırlanır? | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Giriş Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Malzeme ve Yöntemler Bölümü Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sonuçlar Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kaynaklara Nasıl Atıf Yapılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bir Tarama/Değerlendirme Makalesi Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tez Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ahlak, Haklar ve İzinler | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kısaltmalar Nasıl ve Ne Zaman Kullanılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, 17. baskı, Ankara 2007. | |
2 | Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çev. Güler Aşkay Altay, Tübitak Yayınları, Ankara 1996. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |