|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Web tasarımında dinamik sayfa hazırlamaya yönelik web tasarımı yazılımlarını ve betikleme dillerini kullanmayı öğrenmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Web tasarımı için popüler yazılımları kullanabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Kodlama dili ile web tasarımı yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Web tasarımında dinamik sayfa hazırlayabilir |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders şu konuları içermektedir: websayfalarını popüler yazılımlar ile hazırlamak, betikleme dillerininin temelleri ve kullanımı, web sitesi yönetimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Temel HTML kodlama | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | HTML' de kullanıcı formu oluşturma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Veri Tabanı yönetim sistemleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | SQL sorgulama dili | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | SQL ile sorgulama yapma, sorgulamada ileri teknikler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Tablo yaratma, veri işleme ve güncelleme, Veritabanı modelleme ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | PHP'de veri türleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Operatörler, program denetimi, alt programlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | CGI programlama nedir | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | PHP ile temel CGI programlama aşamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | HTML kullanılan CGI uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | İleri uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | İleri uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 11 | 22 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||