|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin aldıkları kuramsal ve tarihsel bilgileri doğrultusunda ve yine ilk dönemin sonunda geliştirmeye başladıkları kısa veya orta metraj belgesel filmlerinin çekimini gerçekleştirmeleridir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Belgesel projeleri geliştirebilir |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Üretilen belgesel projelerinin senaryo, çekim süreçlerini yüretebilir |
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Belgesel kurgusu yapabilir. |
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kuramsal ve teknik bilgiler ile belgesel çekimi ve kurgulanması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Belgesel film yapımında yönetmen ve çevresi, ekibi, çektiği insan ve mekânlar ile olan ilişkisi. Farklı örnekler üzerinden, yönetmenlerin geliştirmesi gereken hassasiyetlerin ve yaklaşımların konuşulması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Belgesel film projelerinin araştırma taslaklarının incelenmesi: konu, öykü, çekim aşamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Belgeselde kurgunun önemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Belgeselde kurgunun önemi: filmlerden kliplerin gösterilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Çekimlerin başlaması | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çekim haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Çekim haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Çekim haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Kurgu haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Kurgu haftası | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Öğrenci belgesellerinin izlenilmesi, tartışılması | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Öğrenci belgesellerinin izlenilmesi, tartışılması | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 1 | 60 |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 175 | ||