|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Deneysel Tipografi kavramlarını verme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler deneysel tipografide alan, medya ve form kullanımına ilişkin beceriler geliştirecektir. |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yaratıcı tipografi uygulamalarını açıklayabilir |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Görsel dil kullanabilir. |
PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Deneysel Tipografiye Giriş / Görsel bir dil oluşturmak / Mekan ve Medyanın yaratıcı kullanımı / Alan ve biçimde üzerinde yaratıcılık / Dilin karakteristiği Yaratıcı Tipografide Yapı kurma ve Yapı bozma, Yazı ve harf / Metin üzerinde düzenleme / Tipografide Boyutla oynamak / Uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaratıcı Tipografi nedir? | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Yaratıcı Tipografi Giriş ve aşamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Görsel bir dil oluşturmak /malzeme kullanımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Mekan ve medyanın yaratıcı kullanımı / farklı disiplinlerde yaratıcı tipografi araştırmaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Bir yazı karakterinin yapısı, Aile ve font | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Boyutla oynamak / dokuyla oynamak | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Alan ve biçim üzerinde yaratıcılık, dilin karakteristiği | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı Tipografide Yapı kurma ve yapı bozma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Yaratıcı Tipografide Yapı kurma ve yapı bozma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Uygulamalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
12 | Uygulamalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Metotlar ve yöntemler | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Metotlar ve yöntemler | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Yazı ve harf, doku | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |