|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Deneysel Tipografi kavramlarını verme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler deneysel tipografide alan, medya ve form kullanımına ilişkin beceriler geliştirecektir. |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Yaratıcı tipografi uygulamalarını açıklayabilir |
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Görsel dil kullanabilir. |
PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Deneysel Tipografiye Giriş / Görsel bir dil oluşturmak / Mekan ve Medyanın yaratıcı kullanımı / Alan ve biçimde üzerinde yaratıcılık / Dilin karakteristiği Yaratıcı Tipografide Yapı kurma ve Yapı bozma, Yazı ve harf / Metin üzerinde düzenleme / Tipografide Boyutla oynamak / Uygulama. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yaratıcı Tipografi nedir? | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Yaratıcı Tipografi Giriş ve aşamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Görsel bir dil oluşturmak /malzeme kullanımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Mekan ve medyanın yaratıcı kullanımı / farklı disiplinlerde yaratıcı tipografi araştırmaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Bir yazı karakterinin yapısı, Aile ve font | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Boyutla oynamak / dokuyla oynamak | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Alan ve biçim üzerinde yaratıcılık, dilin karakteristiği | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaratıcı Tipografide Yapı kurma ve yapı bozma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Yaratıcı Tipografide Yapı kurma ve yapı bozma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Uygulamalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Uygulamalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Metotlar ve yöntemler | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Metotlar ve yöntemler | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Yazı ve harf, doku | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | 30 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||