|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere madde ve özellikleri, kimya yasaları, atomun yapısı, periyodik cetvel, kimyasal hesaplamalar, kimyasal bağlar, maddenin halleri, gazlar, sıvılar, katılar, çözeltiler, asitler ve bazlar konularını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyanın temel konularını kavrar ve yorumlama becerisine sahip olur. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Matematik ve fizikte yeterli altyapıya sahip olur ve bilgilerini kimyaya uygulayabilme yeteneği elde eder. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kimya alanındaki problemleri çözme becerisine sahip olur. |
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Teorik bilgi edinme ve öğrendiklerini yorumlama becerisi kazanır. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Temel kimya konularını öğrenir ve günlük hayatında karşılaştığı olguları yorumlayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Bilim dünyasındaki güncel gelişmeleri merak etme, takip etme ve yorumlama becerisine ve bilincine ulaşır. |
PÇ-3 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Madde ve özellikleri; Kimya yasaları; Atomun yapısı; Elementler ve bileşikler; Bileşiklerin adlandırılması;Kimyasal reaksiyonlar;Reaksiyon stokiyometrisi; Periyodik tablo;Kimyasal bağlar, kimyasal bağ kuramları; Moleküller arası çekim kuvvetleri ve sıvı maddeler, katı maddeler, gazlar;Çözeltiler, derişim birimleri, çözeltiler ve fiziksel özellikleri; Asitler ve bazlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Madde ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kimya Yasaları, Atomun Yapısı ve Modelleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
3 | Atomun Yapısı, Atom Modelleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Element ve Bileşikler | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Kimyasal Hesaplamalar, Stokiyometri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
6 | Kimyasal Hesaplamalar, Stokiyometri, | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
7 | Periyodik Tablo ve Kimyasal Bağlar | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maddenin Halleri:Gazlar ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
10 | Sıvılar ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
11 | Katılar ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
12 | Çözeltiler ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
13 | Çözeltiler ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
14 | Asitler, bazlar ve pH | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
15 | Asitler, bazlar ve pH | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar; Petrucci - Herring - Madura; Palme Yayınevi. | |
2 | Kimya I ve II; Kenneth W. Whitten , Raymond E. Davis , M. Larry Peck , George G. Stanley; Nobel Yayıcılık, 2014. | |
3 | Temel Üniversite Kimyası, E. Erdik ve Y. Sarıkaya, Gazi Kitabevi, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, derslik, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 12 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |