| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere madde ve özellikleri, kimya yasaları, atomun yapısı, periyodik cetvel, kimyasal hesaplamalar, kimyasal bağlar, maddenin halleri, gazlar, sıvılar, katılar, çözeltiler, asitler ve bazlar konularını öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kimyanın temel konularını kavrar ve yorumlama becerisine sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Matematik ve fizikte yeterli altyapıya sahip olur ve bilgilerini kimyaya uygulayabilme yeteneği elde eder. | 
			
		 
			PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Kimya alanındaki problemleri çözme becerisine sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Teorik bilgi edinme ve öğrendiklerini yorumlama becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Temel kimya konularını öğrenir ve günlük hayatında karşılaştığı olguları yorumlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | Bilim dünyasındaki güncel gelişmeleri merak etme, takip etme ve yorumlama becerisine ve bilincine ulaşır. | 
			
		 
			PÇ-3 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Madde ve özellikleri; Kimya yasaları; Atomun yapısı; Elementler ve bileşikler; Bileşiklerin adlandırılması;Kimyasal reaksiyonlar;Reaksiyon stokiyometrisi; Periyodik tablo;Kimyasal bağlar, kimyasal bağ kuramları; Moleküller arası çekim kuvvetleri ve sıvı maddeler, katı maddeler, gazlar;Çözeltiler, derişim birimleri, çözeltiler ve fiziksel özellikleri; Asitler ve bazlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Madde ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Kimya Yasaları, Atomun Yapısı ve Modelleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 3 | Atomun Yapısı, Atom Modelleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 4 | Element ve Bileşikler | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 5 | Kimyasal Hesaplamalar, Stokiyometri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 6 | Kimyasal Hesaplamalar, Stokiyometri, | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 7 | Periyodik Tablo ve Kimyasal Bağlar | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Maddenin Halleri:Gazlar ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 10 | Sıvılar ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 11 | Katılar ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 12 | Çözeltiler ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 13 | Çözeltiler ve Özellikleri | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 14 | Asitler, bazlar ve pH | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 15 | Asitler, bazlar ve pH | Konu anlatımı, Tartışma, Soru-Cevap, Problem çözme | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar; Petrucci - Herring - Madura; Palme Yayınevi. | |
| 2 | Kimya I ve II; Kenneth W. Whitten , Raymond E. Davis , M. Larry Peck , George G. Stanley; Nobel Yayıcılık, 2014. | |
| 3 | Temel Üniversite Kimyası, E. Erdik ve Y. Sarıkaya, Gazi Kitabevi, 2004. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, derslik, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 12 | 48 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||