| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Spektroskopik teknikler, kromatografik teknikler, termal yöntemler vb. gibi enstrümental metotların temellerini ve enstrümental tekniklerin analitik uygulamalarını öğrencilere kavratarak, modern analizin temel prensiplerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Aletli analiz tekniklerini sınıflandırabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Bilinmeyen bir numuneyi tanımak için gereken teknik türlerini seçer. | 
			
		 
			PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Kimyada kullanılan cihazların çalışma prensiplerini bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Organik bileşiklerin karakterizasyonu için kullanılan spektroskopik metotlardan elde edilen deneysel dataları değerlendirir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-5 | Organik bileşiklerin saflaştırılması için kullanılan ayırma tekniklerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-6 | Spektroskopik, kromatografik ve diğer analiz tekniklerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ultraviyole ve Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-VİS), İnfrared Spektroskopisi (FT-IR), Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR), Moleküler Lüminesans ve Kemilüminesans Spektroskopisi (Floresans ve fosforesans), Kütle Spektroskopisi (MS), Atomik Spektroskopi, Kromatografi metotları (Sıvı kromatografi ve teorisi; Cam kolon kromatoğrafi; İnce tabaka kromatografi; İyon değiştirme kromatografi (İTK)); Yüksek performanslı sıvı kromatografi (HPLC), Gaz kromatografi (GC) Polarimetri; Refraktometri, Termal yöntemler (TGA, DTG, DTA). | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Enstrümantal Analize Giriş | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Ultraviyole ve Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-VİS) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 3 | İnfrared Spektroskopisi (FT-IR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 4 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 5 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 6 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 7 | Kütle Spektroskopisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Moleküler Lüminesans ve Kemilüminesans Spektroskopisi (Floresans ve fosforesans) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 10 | Atomik Spektroskopi; AAS ve Alev Spektrometreleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 11 | Kromatografi metotları (Sıvı kromatografi ve teorisi; Cam kolon kromatoğrafi; İnce tabaka kromatografi) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 12 | Kromatografi metotları (Sıvı kromatografi ve teorisi; Cam kolon kromatoğrafi; İnce tabaka kromatografi) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 13 | Sıvı kromatografisi (LC, LC-MS), İyon değiştirme kromatografi (ICP, ICP-MS) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 14 | Yüksek performanslı sıvı kromatografi (HPLC), Gaz kromatografi (GC) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 15 | Polarimetri; Refraktometri; Elektroanalitik Yöntemler; Elektroforetik Yöntemler; Termal Analiz Metotları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Bilim Yayıncılık, 5. Baskı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Derslik, Projeksiyon, Bilgisayar, Laboratuvar Ekipmanları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 4 | 1 | 20 | 
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||