|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Spektroskopik teknikler, kromatografik teknikler, termal yöntemler vb. gibi enstrümental metotların temellerini ve enstrümental tekniklerin analitik uygulamalarını öğrencilere kavratarak, modern analizin temel prensiplerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Aletli analiz tekniklerini sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilinmeyen bir numuneyi tanımak için gereken teknik türlerini seçer. |
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kimyada kullanılan cihazların çalışma prensiplerini bilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Organik bileşiklerin karakterizasyonu için kullanılan spektroskopik metotlardan elde edilen deneysel dataları değerlendirir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Organik bileşiklerin saflaştırılması için kullanılan ayırma tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Spektroskopik, kromatografik ve diğer analiz tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ultraviyole ve Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-VİS), İnfrared Spektroskopisi (FT-IR), Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR), Moleküler Lüminesans ve Kemilüminesans Spektroskopisi (Floresans ve fosforesans), Kütle Spektroskopisi (MS), Atomik Spektroskopi, Kromatografi metotları (Sıvı kromatografi ve teorisi; Cam kolon kromatoğrafi; İnce tabaka kromatografi; İyon değiştirme kromatografi (İTK)); Yüksek performanslı sıvı kromatografi (HPLC), Gaz kromatografi (GC) Polarimetri; Refraktometri, Termal yöntemler (TGA, DTG, DTA). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enstrümantal Analize Giriş | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Ultraviyole ve Görünür Bölge Spektroskopisi (UV-VİS) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
3 | İnfrared Spektroskopisi (FT-IR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
4 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (NMR) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Kütle Spektroskopisi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Moleküler Lüminesans ve Kemilüminesans Spektroskopisi (Floresans ve fosforesans) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Atomik Spektroskopi; AAS ve Alev Spektrometreleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
11 | Kromatografi metotları (Sıvı kromatografi ve teorisi; Cam kolon kromatoğrafi; İnce tabaka kromatografi) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
12 | Kromatografi metotları (Sıvı kromatografi ve teorisi; Cam kolon kromatoğrafi; İnce tabaka kromatografi) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Sıvı kromatografisi (LC, LC-MS), İyon değiştirme kromatografi (ICP, ICP-MS) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
14 | Yüksek performanslı sıvı kromatografi (HPLC), Gaz kromatografi (GC) | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
15 | Polarimetri; Refraktometri; Elektroanalitik Yöntemler; Elektroforetik Yöntemler; Termal Analiz Metotları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Bilim Yayıncılık, 5. Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derslik, Projeksiyon, Bilgisayar, Laboratuvar Ekipmanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 4 | 1 | 20 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |