| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Su analizleri ile ilgili teorik ve uygulamalı eğitimin verilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Suyun gıda maddesi olarak önemini ve bileşimini anlayabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Suyun hijyenik, fiziksel ve kimyasal analiz metotlarını öğrenebilir | 
			
		 
			PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Sağlık açısından suyun taşıması gereken özellikleri, suda bulunabilecek olumsuzlukları öğrenebilir | 
			
		 
			PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Suyun sınıflandırılması, su kaynakları, suların kirlenmesi, temizlenmesi, saf suyun özellikleri, suyun hijyenik muayenesi, suyun sağlığa uygunluğu yönünden incelenmesi konularında bilgi vermek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Suyun önemi ve sınıflandırılması | Anlatım, Uygulama | 
| 2 | Su aktivitesi, bağlı su, serbest su kavramlarının açıklanması | Anlatım, Uygulama | 
| 3 | Suda görülebilecek fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kirlenmeler ve alınacak önlemler | Anlatım, Uygulama | 
| 4 | Suda görülebilecek fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik kirlenmeler ve alınacak önlemler | Anlatım, Uygulama | 
| 5 | TGK İçme ve Kullanma Suları Tebliğinin incelenmesi ve yorumlanması | Anlatım, Uygulama | 
| 6 | Sularda numune alma metotları | Anlatım, Uygulama | 
| 7 | Sularda fiziksel analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sularda fiziksel analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 10 | Sularda kimyasal analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 11 | Sularda kimyasal analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 12 | Sularda kimyasal analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 13 | Sularda mikrobiyolojik analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 14 | Sularda mikrobiyolojik analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 15 | Sularda mikrobiyolojik analizler | Anlatım, Uygulama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Oğur, R. ve Tekbaş, Ö. F., Temel su analiz teknikleri. GATA Halk Sağlığı A. D. Aydan Matbaacılık, Ankara, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 12 | 1 | 20 | 
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||