| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Gübreler hakkında temel bilgilerin verilerek çeşitlerinin tanıtılması, gübreleme ve gübre analizleriyle ilgili ana bilgilerin verilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bitki ve toprak analizlerine göre kullanılan gübreleri tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-22 Tarımsal alanlarda yapılan analizler için (tarım ilaçları ve gübre analizleri gibi) yeterli bilgi ve tecrübeye sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Bitkiden en yüksek verimi alabilmek için gübrede olması gereken temel özellikleri bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Gübrelerde yapılan çeşitli kimyasal analizler hakkında fikir sahibi olur ve bunları pratikte uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
 PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-22 Tarımsal alanlarda yapılan analizler için (tarım ilaçları ve gübre analizleri gibi) yeterli bilgi ve tecrübeye sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gübrelerin tanıtılması, gübre çeşitleri, gübreleme hakkında temel bilgiler, gübre analizleri, gübrelerde azot, fosfor, potasyum, kalsiyum, magnezyum, elektriksel iletkenlik (EC) ve mikro-element tayinleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Gübrenin tanımının yapılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Gübre Çeşitleri: Organik gübreler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 3 | Mineral gübreler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 4 | Azot-fosfor-potasyumlu gübreler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 5 | Kalsiyum-magnezyum-kükürtlü gübreler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 6 | Kompoze gübreler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 7 | Mikrobesin gübreleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gübreleme hakkında temel bilgiler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 10 | Gübrelerde azot analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 11 | Gübrelerde fosfor analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 12 | Gübrelerde potasyum analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 13 | Gübrelerde kalsiyum ve magnezyum analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 14 | Gübrelerde EC analizi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 15 | Gübrelerde bazı mikro-element analizleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Deney Yapma, Rapor Hazırlama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gübre Analizleri, Burhan Kacar, Cihat Kütük, Nobel Yayınları, 2010, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, derslik, bilgisayar, projeksiyon, laboratuvar, laboratuvar araç ve gereçleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 4 | 1 | 20 | 
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 6 | 6 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 6 | 6 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||