|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırmada temel kavramları yazılı ve sözlü ifade edebilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırmanın gereği ve önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Araştırma ile ilgili literatür taramasını yapabilir. |
PÇ-1 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin temel konularında teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma ile ilgili temel kavramlar, Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri, Araştırmanın gereği ve önemi, Bilimsel rapor yazım kuralları, Kaynak araştırması yapma, Araştırma sonuçlarını değerlendirme, Araştırma sonuçlarını rapor hâline dönüştürme, Sunumlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Araştırma ile ilgili temel kavramlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Araştırmanın gereği ve önemi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilimsel rapor yazım kuralları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynak araştırması yapma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırma sonuçlarını değerlendirme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma sonuçlarını rapor hâline dönüştürme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğrenci sunumları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenci sunumları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci sunumları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sunumların genel değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sunumların genel değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunumların genel değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Derslik, bilgisayar, projeksiyon cihazı, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8-12 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |