Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ACIGÖL TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / LBT250 - LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ

Kodu: LBT250 Adı: ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 5 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MERT KARIŞ, ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Staj
Dersin Amacı
Öğrencilerin özel sektörde yada kamu kuruluşunda alanı ile ilgili uygulamaları yaparak iş tecrübesi kazanmasının sağlanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çalıştığı sektör ile ilgili uygulamaları ana hatlarıyla belirtebilir. PÇ-4 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İş hayatındaki hiyerarşik düzeni ve insan ilişkilerini analiz edebilir. PÇ-27 Davranış bilimleri ve iletişim becerisi konusunda yeterli bilgiyi kazanır.
PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Takım çalışması içerisinde yer alabilir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.
PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirebilir. PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Laboratuvarda bireysel olarak analiz yapma yeteneği kazanır. PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Laboratuvar makine teçhizatını ve bakımını öğrenir. PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Analiz yapma süreçlerini öğrenerek kendine olan güveni artırır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÇ-27 Davranış bilimleri ve iletişim becerisi konusunda yeterli bilgiyi kazanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Laboratuvar temizliğini ve profesyonel olarak laboratuvarda çalışma prensiplerini öğrenir. PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-14 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisine ve bu konularda yeterli farkındalığa sahiptir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Laboratuvar analizlerinden çıkan sonuçları hesaplayabilir ve rapor haline dönüştürebilir. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir.
PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır.
PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-24 Temel matematik bilgisine sahiptir, diğer alanlarda bu bilgisini kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel Sektör veya kamu kuruluşunun tanıtımı ve iş yerine adaptasyon, Özel veya kamu sektörü uygulamaları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama
2 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama
3 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama
4 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama
5 Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çalışılan iş yerinde yer alan laboratuvar, teknik doküman ve diğer dokümanlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 1 50
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 1 50
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
İş yeri Uygulaması 50 3 150
0
Toplam İş Yükü 150