|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 5 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERT KARIŞ, ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin özel sektörde yada kamu kuruluşunda alanı ile ilgili uygulamaları yaparak iş tecrübesi kazanmasının sağlanmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çalıştığı sektör ile ilgili uygulamaları ana hatlarıyla belirtebilir. |
PÇ-4 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İş hayatındaki hiyerarşik düzeni ve insan ilişkilerini analiz edebilir. |
PÇ-27 Davranış bilimleri ve iletişim becerisi konusunda yeterli bilgiyi kazanır. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Takım çalışması içerisinde yer alabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirebilir. |
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Laboratuvarda bireysel olarak analiz yapma yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Laboratuvar makine teçhizatını ve bakımını öğrenir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-7 | Analiz yapma süreçlerini öğrenerek kendine olan güveni artırır. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-27 Davranış bilimleri ve iletişim becerisi konusunda yeterli bilgiyi kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-8 | Laboratuvar temizliğini ve profesyonel olarak laboratuvarda çalışma prensiplerini öğrenir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-14 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisine ve bu konularda yeterli farkındalığa sahiptir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-9 | Laboratuvar analizlerinden çıkan sonuçları hesaplayabilir ve rapor haline dönüştürebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-24 Temel matematik bilgisine sahiptir, diğer alanlarda bu bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özel Sektör veya kamu kuruluşunun tanıtımı ve iş yerine adaptasyon, Özel veya kamu sektörü uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
| 2 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
| 3 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
| 4 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
| 5 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çalışılan iş yerinde yer alan laboratuvar, teknik doküman ve diğer dokümanlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 1 | 50 | |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 1 | 50 | |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| İş yeri Uygulaması | 50 | 3 | 150 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||