|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 5 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ TOPRAK (alitoprak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERT KARIŞ, ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin özel sektörde yada kamu kuruluşunda alanı ile ilgili uygulamaları yaparak iş tecrübesi kazanmasının sağlanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çalıştığı sektör ile ilgili uygulamaları ana hatlarıyla belirtebilir. |
PÇ-4 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İş hayatındaki hiyerarşik düzeni ve insan ilişkilerini analiz edebilir. |
PÇ-27 Davranış bilimleri ve iletişim becerisi konusunda yeterli bilgiyi kazanır. PÇ-29 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Takım çalışması içerisinde yer alabilir. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarını yerine getirebilir. |
PÇ-5 Kimya, biyoloji, mikrobiyoloji ve biyoteknoloji alanlarında temel değerlendirmeler yapar. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-17 Kimya alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-30 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Laboratuvarda bireysel olarak analiz yapma yeteneği kazanır. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Laboratuvar makine teçhizatını ve bakımını öğrenir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-28 Modern ve güncel aletli analiz teknikleri ile ilgili bilgilidir ve öğrendiklerini etkin ve pratik olarak uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Analiz yapma süreçlerini öğrenerek kendine olan güveni artırır. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretir, takımlarda sorumluluk alır veya bireysel çalışma yapar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-27 Davranış bilimleri ve iletişim becerisi konusunda yeterli bilgiyi kazanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Laboratuvar temizliğini ve profesyonel olarak laboratuvarda çalışma prensiplerini öğrenir. |
PÇ-2 Laboratuvarda bulunan makine-teçhizat ve araç-gereçlerin kullanımı konularında detaylı bilgiye sahiptir.
PÇ-14 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisine ve bu konularda yeterli farkındalığa sahiptir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Laboratuvar analizlerinden çıkan sonuçları hesaplayabilir ve rapor haline dönüştürebilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. PÇ-9 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi sahiptir. PÇ-10 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirler ve aktif olarak kullanır. PÇ-15 Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında yeterli altyapıya/bilgiye sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-24 Temel matematik bilgisine sahiptir, diğer alanlarda bu bilgisini kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel Sektör veya kamu kuruluşunun tanıtımı ve iş yerine adaptasyon, Özel veya kamu sektörü uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
2 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
3 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
4 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
5 | Seçilmiş olan çalışma bölgesinde yetkili eleman tarafından verilen işi yapmak. | İş yeri uygulaması, Grup çalışması, Pratik uygulama, Deney Yapma, Rapor Hazırlama |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çalışılan iş yerinde yer alan laboratuvar, teknik doküman ve diğer dokümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 50 | |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 1 | 50 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
İş yeri Uygulaması | 50 | 3 | 150 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |