|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEŞE ACAR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin halkla ilişkiler alanında kullanılan iletişim araçlarına göre yazım tekniklerini öğrenmelerini, yazma yeterliliklerini geliştirmelerini sağlayabilmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Halkla ilişkiler yazarlığı bilgisini kazanabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yazılı ifade etme yeteneği geliştirebilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı iletişim araçları için farklı yazım teknikleri öğrenebilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İletişim araçlarının özellik ve yapılarına göre mesaj tasarlama yeterliği kazanabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Hedef kitleleri etkilemek ve ikna etmek için etkili mesaj oluşturma bilgisi kazanabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Halkla ilişkilerde yazarlık süreci | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 2 | Halkla ilişkiler yazarlığı ve etkili mesaj oluşturma | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 3 | Halkla ilişkiler mesajlarında yazım süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 4 | Medya ve ilişkiler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 5 | Haber yazma ve teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 6 | Habercilik kuralları ve kaynakları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 7 | Basın bülteni ve haberin dili | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Basın makalesi, haber mektubu, röportaj | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 10 | Basın dosyası hazırlama | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 11 | El ilanı, doğrudan postalama, yıllık, rapor | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 12 | Kurumsal tanıtım yazarlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 13 | Reklamda yaratım süreci ve reklam metni | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 14 | Etkili sunuş teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 15 | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Uzoğlu Bayçu, S. (Ed.) (2005). Halkla ilişkiler yazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
| 2 | Uzoğlu Bayçu, S. (Vd.) (2013). Halkla ilişkiler yazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve İşitsel Dökümanlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||