Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT245 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT245 Adı: HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NEŞE ACAR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin halkla ilişkiler alanında kullanılan iletişim araçlarına göre yazım tekniklerini öğrenmelerini, yazma yeterliliklerini geliştirmelerini sağlayabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halkla ilişkiler yazarlığı bilgisini kazanabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yazılı ifade etme yeteneği geliştirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı iletişim araçları için farklı yazım teknikleri öğrenebilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İletişim araçlarının özellik ve yapılarına göre mesaj tasarlama yeterliği kazanabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Hedef kitleleri etkilemek ve ikna etmek için etkili mesaj oluşturma bilgisi kazanabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Halkla ilişkilerde yazarlık süreci
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
2 Halkla ilişkiler yazarlığı ve etkili mesaj oluşturma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
3 Halkla ilişkiler mesajlarında yazım süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
4 Medya ve ilişkiler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
5 Haber yazma ve teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
6 Habercilik kuralları ve kaynakları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
7 Basın bülteni ve haberin dili Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
8 Ara Sınav
9 Basın makalesi, haber mektubu, röportaj Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
10 Basın dosyası hazırlama Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
11 El ilanı, doğrudan postalama, yıllık, rapor Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
12 Kurumsal tanıtım yazarlığı Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
13 Reklamda yaratım süreci ve reklam metni Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
14 Etkili sunuş teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
15 Genel tekrar Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Uzoğlu Bayçu, S. (Ed.) (2005). Halkla ilişkiler yazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
2 Uzoğlu Bayçu, S. (Vd.) (2013). Halkla ilişkiler yazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve İşitsel Dökümanlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 5 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 5 15
       c) Performans Ödevi 3 5 15
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120