|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEŞE ACAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin halkla ilişkiler alanında kullanılan iletişim araçlarına göre yazım tekniklerini öğrenmelerini, yazma yeterliliklerini geliştirmelerini sağlayabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halkla ilişkiler yazarlığı bilgisini kazanabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yazılı ifade etme yeteneği geliştirebilir. |
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı iletişim araçları için farklı yazım teknikleri öğrenebilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İletişim araçlarının özellik ve yapılarına göre mesaj tasarlama yeterliği kazanabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hedef kitleleri etkilemek ve ikna etmek için etkili mesaj oluşturma bilgisi kazanabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halkla ilişkilerde yazarlık süreci | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Halkla ilişkiler yazarlığı ve ikna süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
2 | Halkla ilişkiler yazarlığı ve etkili mesaj oluşturma | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Halkla ilişkiler mesajlarında yazım süreci | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Medya ve ilişkiler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Haber yazma ve teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Habercilik kuralları ve kaynakları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Basın bülteni ve haberin dili | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basın makalesi, haber mektubu, röportaj | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Basın dosyası hazırlama | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
11 | El ilanı, doğrudan postalama, yıllık, rapor | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Kurumsal tanıtım yazarlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Reklamda yaratım süreci ve reklam metni | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Etkili sunuş teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uzoğlu Bayçu, S. (Ed.) (2005). Halkla ilişkiler yazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Uzoğlu Bayçu, S. (Vd.) (2013). Halkla ilişkiler yazarlığı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon, Görsel ve İşitsel Dökümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |