|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, halkla ilişkiler ve tanıtım güncel konuları ve sorunları hakkında araştırma yapmalarına ilişkin bilgiler kazandırılmasına ve bir seminer hazırlanmasına olanak sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güncel konuları hakkında araştırma yapabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | güncel konuları ve sorunları ile ilgili sunum hazırlayıp, sunabilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | sorunlar hakkında çözüm üretebilir. |
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Alanıyla ilgili konulara eleştirel yaklaşabilir, |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-9 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama ve örnek olay çözümlemeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel Araştırma ve Temel Kavramlar | Anlatım. |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci, Araştırma Konusu Seçimi | Anlatım. |
3 | Eleştirel Kaynak İncelemesi | Anlatım. |
4 | Araştırmada Veri, Anket | Anlatım. |
5 | Anket | Anlatım. |
6 | Mülakat | Anlatım. |
7 | Gözlem | Anlatım. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler | Anlatım. |
10 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Anlatım. |
11 | Örnekleme | Anlatım. |
12 | Nicel Analiz Yöntemleri | Anlatım. |
13 | Örnek Olay Yöntemi | Anlatım. |
14 | Odak Grup Yöntemi | Anlatım. |
15 | Araştırma Raporu Hazırlama | Anlatım. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S., Yıldırım, E. (2015).Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Sakarya Yayınevi. | |
2 | Kaya, Z., Mehmet Ş.(2013). Araştırma yöntemleri ve teknikleri, Eğitim Yayınevi, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notu, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |