Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 509 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 509 Adı: SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) tanıma ve örnek hazırlayabilme. PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) tanıma ve örnek hazırlayabilme PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikleri açıklayabilme. PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Değerlendirme uygulamalarını ölçme ve değerlendirme kural ve ilkeleri açısından analiz edebilme PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçmenin önemi ve mahiyeti. Ölçme türleri ve özellikleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Ölçme araç veya yöntemlerinde bulunması gereken özellikler. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 Yazılı sınavların özellikleri. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
4 Kısa cevap gerektiren testlerin özellikleri. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
5 Doğru yanlış testlerinin özellikleri. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
6 Çoktan seçmeli testlerin özellikleri. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
7 Sözlü sınavların özellikleri. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Performansın ölçülmesinde aranan özellikler. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
10 Öğrenci ürün dosyasında bulunması gereken ürünler. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
11 Bilişsel davranışların ölçülmesi. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
12 Duyuşsal davranışların ölçülmesi. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
13 Psikomotor becerilerin ölçülmesi. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
14 Değerlendirme ve not verme. Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Rapor Hazırlama
15 Değerlendirme sonuçlarının kullanılması. Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bolton, S. (1996). Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittstests in der Grundstufe. München. Langenscheidt Verlag.
2 Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara. Pegem Akademi Yay.
3 Turgut, M.F. ve Baykul, Y..(2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 9-14 6 10
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 13 13
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 13 39
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 6 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 108