|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FAİK ÖMÜR (faikomur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) tanıma ve örnek hazırlayabilme. |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) tanıma ve örnek hazırlayabilme |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikleri açıklayabilme. |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Değerlendirme uygulamalarını ölçme ve değerlendirme kural ve ilkeleri açısından analiz edebilme |
PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ölçmenin önemi ve mahiyeti. Ölçme türleri ve özellikleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Ölçme araç veya yöntemlerinde bulunması gereken özellikler. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Yazılı sınavların özellikleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Kısa cevap gerektiren testlerin özellikleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Doğru yanlış testlerinin özellikleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Çoktan seçmeli testlerin özellikleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | Sözlü sınavların özellikleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Performansın ölçülmesinde aranan özellikler. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Öğrenci ürün dosyasında bulunması gereken ürünler. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Bilişsel davranışların ölçülmesi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Duyuşsal davranışların ölçülmesi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Psikomotor becerilerin ölçülmesi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Değerlendirme ve not verme. | Problem Çözme Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Rapor Hazırlama |
| 15 | Değerlendirme sonuçlarının kullanılması. | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bolton, S. (1996). Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittstests in der Grundstufe. München. Langenscheidt Verlag. | |
| 2 | Demirel, Ö. (2003). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara. Pegem Akademi Yay. | |
| 3 | Turgut, M.F. ve Baykul, Y..(2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yay. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9-14 | 6 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 13 | 39 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 108 | ||