|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYDA TAVSATMAZ (seydatavsatmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, güvenliğin felsefi temellerine ilişkin temel bilgilerin aktarılması ve güvenlik ile devlet ve kolluk arasındaki ilişkinin anlatılarak farkındalık kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Devletin köken teorilerini ve devleti doğuran etmenleri kavrayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar. PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Devlet ve kolluk arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar. PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modern devlet ve güvenliğin özelleşmesi arasındaki ilişkiyi öğrenebilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar. PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Devletin köken teorileri, devlet öncesi toplumlar, devleti doğuran etmenler, Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi ve Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi bağlamında bireylerin güvenlik algısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişki, devlet ve kolluk, ülkemizde kolluğun tarihi gelişimi, modern devlet, modern devlet ve güvenliğin özelleşmesi, özel güvenlik hizmetlerinin demokratik kontrolü dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Devletin Köken Teorileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Devletin Köken Teorileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Devlet Öncesi Toplumlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Devleti Doğuran Etmenler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Bağlamında Bireylerin Güvenlik Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Bağlamında Bireylerin Güvenlik Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Devlet ve Kolluk | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Devlet ve Kolluk | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Ülkemizde Kolluğun Tarihi Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Ülkemizde Kolluğun Tarihi Gelişimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Modern Devlet ve Güvenliğin Özelleşmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Modern Devlet ve Güvenliğin Özelleşmesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Özel Güvenlik Hizmetlerinin Demokratik Kontrolü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Türkiye'de Özel Güvenlik Hizmetlerinin Demokratik Kontrolü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DÜVENCİ, Serhat, Devletin Köken Teorileri Açısından Devleti Doğuran Etmenler, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli 2018 (https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp) | |
2 | BUCAKTEPE, Adil, Genel İdari Kolluk ve Kolluk İşlemleri, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara 2008 (https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp) | |
3 | KULA, Sedat/ ÇAKAR, Bekir: Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Bağlamında Toplumda Bireylerin Güvenlik Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki, https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1449663814.pdf (Erişim Tarihi : 25.08.2021) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, İnternet, Tezler, Ders Notları, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |