|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA AÇAR (fatmaacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA AÇAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
GÜVENLİK RİSK YÖNETİMİ GÜVENLİK EĞİTİMİ GÜVENLİK YÖNETİCİSİ ve ÖZENDİRİCİ ARAÇLAR GÜVENLİK GÖREVLİSİ ve NİTELİKLERİ GÜVENLİĞİN DENETİMİ GÜVENLİK ETİĞİ GÜVENLİK İLETİŞİMİ GÜVENLİĞİN ÖZELLEŞTİRİLMESİ GÜVENLİK MEVZUATI GÜVENLİK EKONOMİSİ ALGI YÖNETİMİ UZMANLIK OLUŞTURMA VE GÜVENLİK ALGISI gibi tanımların açıklanıp uygulanılabilirliğini tartışmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güvenlik-Yönetim-Yönetim sistemleri |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-2 Kişi, kurum ve kuruluşlar için risk analizleri yaparak etkili güvenlik yapılanmaları oluşturur. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. PÇ-7 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde hasıl olan yazılı ve sözlü iletişimleri hem kendi dilinde hem de İngilizce dilinde iletişim teknolojilerinden de yararlanarak gerçekleştirir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar. PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir. PÇ-1 Kişi, kurum ve kuruluşlara yönelebilecek tehlikeleri, riskleri ve tehditleri öngörür. PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği; Varlık (Değer),Koruma, Emniyet, Güvenlik, Güvenlik Görevlisi, Tehlike, Risk, Tehdit, Güvenlik Yönetimi, Güvenlik Tedbiri, Lider, Yönetici, Güvenlik Yöneticisi Vasıflarından oluşmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | TEMEL KAVRAMLAR Varlık (Değer) Koruma Emniyet Güvenlik Güvenlik Görevlisi Tehlike Risk Tehdit Güvenlik Yönetimi Güvenlik Tedbiri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
2 | TEMEL KAVRAMLAR Varlık (Değer) Koruma Emniyet Güvenlik Güvenlik Görevlisi Tehlike Risk Tehdit Güvenlik Yönetimi Güvenlik Tedbiri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
3 | TEMEL KAVRAMLAR Varlık (Değer) Koruma Emniyet Güvenlik Güvenlik Görevlisi Tehlike Risk Tehdit Güvenlik Yönetimi Güvenlik Tedbiri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
4 | GÜVENLİK KÜLTÜRÜ EMNİYET VE GÜVENLİK | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
5 | GÜVENLİK KÜLTÜRÜ EMNİYET VE GÜVENLİK | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
6 | GÜVENLİK: AMACI VE ÖNEMİ | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
7 | GÜVENLİK: AMACI VE ÖNEMİ | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | KAYNAK YÖNETİMİ | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
10 | GÜVENLİK YÖNETİMİNDE DEMOKRATİKLİK | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
11 | Tehlike-Risk-Tehdit İlişkisi Tehlikelerin ve Risklerin Tespit Edilmesi: İki Yönlü Bakış Tehdit ve Risk İle İlgili Bilgi Toplama Teknikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
12 | Tehlike-Risk-Tehdit İlişkisi Tehlikelerin ve Risklerin Tespit Edilmesi: İki Yönlü Bakış Tehdit ve Risk İle İlgili Bilgi Toplama Teknikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
13 | GÜVENLİK YAPILANMASI | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
14 | GÜVENLİK ENDÜSTRİSİ ve ÜRETİLEN SUÇ KORKUSU | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
15 | GÜVENLİK EKONOMİSİ | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olayların irdelenmesi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |