|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı temel robotik kodlama mantığının farklı programlar ve algılayıcılar aracılığı ile kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel robotik kodlama kavramlarını kavrayabilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı algılayıcılar kullanarak uygulamalar geliştirebilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı programlar üzerinde robotik kodlama uygulamaları geliştirebilir |
PÇ-3 Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur PÇ-4 Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir PÇ-7 Analitik düşünür PÇ-29 Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Robotik kodlama kavramları, Makey Makey Kiti ve uygulamalar, Scratch ile programlama, mBot ile robotik kodlama uygulamaları, oBot ile robotik kodlama-iDea görsel programlama yazılımı, oBot ile robotik kodlama -iDeaSim robot simülatörü, oBot ile robotik kodlama - iDeaLab deney arayüzü, oBot ile robotik kodlama uygulamaları, Arduino ve uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Robotik Kodlamaya Giriş | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Makey Makey Kiti ve Uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Scratch ile Programlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Scratch ile Programlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | mBot ile Robotik Kodlama Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | mBot ile Robotik Kodlama Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | oBot ile Robotik Kodlama-iDea Görsel Programlama Yazılımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | oBot ile Robotik Kodlama -iDeaSim Robot Simülatörü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | oBot ile Robotik Kodlama - iDeaLab Deney Arayüzü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | oBot ile Robotik Kodlama Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | oBot ile Robotik Kodlama Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Arduino ve Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Arduino ve Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Arduino ve Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Projeler Eşliğinde Arduino ile Robotik Programlama(2018).Mehmet Akif Arvas.Seçkin-Bilgisayar Yayınevi. | |
2 | Arvas, M,A. (2008) Projeler Eşliğinde Arduino ile Robotik Programlama. Seçkin-Bilgisayar Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yardımcı ders kitabı, Arduino seti, mBot, oBot, algılayıcı seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |