Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRF221 - GRAFİK TASARIM

Kodu: GRF221 Adı: YENİ MEDYA UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GRAFİK TASARIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yeni iletişim teknolojilerinin iletişime getirdiği yeni ortamların belirlenmesi, geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde meydana gelen oluşumların hem kuramsal farklılıkların hem de teknolojik altyapıdaki değişmelerin kavranmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni Medya ile ilgili tanımları açıklayabilir PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Yeni Medya ve Geleneksel Medya İlişkisini açıklayabilir PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Yeni Medya ve Reklamcılıkta Yeni Yaklaşımları tanımlayabilir. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Yeni Medya ve İnternet Gazeteciliği ilişkisini açıklayabilir PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Yeni Medyanın Radyo ve Televizyon Yayıncılığına Etkilerini açıklayabilir PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Yeni Medya ve Dijital Sanat arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-7 Sosyal Medya ve Toplum arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yeni Medya tanımı, Yeni İletişim Teknolojilerinin özellikleri, Yeni Medyanın teknolojik temelleri, İnternet, Kurumsal Web Siteleri, Bloglar, Sosyal Medya, Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş süreci, Dijital reklam ve reklamcılıkta yeni yaklaşımlar, İnternet gazeteciliği, Yeni İletişim teknolojilerinin haber medyasına etkileri, Dijital sanat ve formları, Sosyal medya ve toplum, Yeni medya ve topluma etkileri, İnternet yayıncılığı ile ilgili yasal düzenlemeler ve etik.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yeni Medya ve Tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
2 Yeni Medya ve Geleneksel Medya İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
3 Yeni Medya ve Geleneksel Medya İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
4 Yeni Medya ve Yeni İletişim Teknolojileri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
5 Yeni Medya ve Yeni İletişim Teknolojileri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
6 Yeni Medya ve Reklamcılıkta Yeni Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
7 Yeni Medya ve Reklamcılıkta Yeni Yaklaşımlar Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Yeni Medya ve İnternet Gazeteciliği Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
10 Yeni Medyanın Radyo ve Televizyon Yayıncılığına Etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
11 Yeni Medyanın Radyo ve Televizyon Yayıncılığına Etkileri Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
12 Yeni Medya ve Dijital Sanat Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
13 Yeni Medya ve Dijital Sanat Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
14 Sosyal Medya ve Toplum Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
15 Sosyal Medya ve Toplum Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demir, M. (2013). “Yeni Medya Üzerine…”. Literatürk Academia. İstanbul.
2 Yengin, D (2012). “Yeni Medya Ve…”. Anahtar Kitaplar Yayınevi. İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, tablet, projeksiyon, kalem, kâğıt.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 10
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 4 1 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 80