|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN HAN (volkanhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İktisadın temellerini ve ana iktisadi düşünce okullarını ayrıntılı olarak işlemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi düşünceyi oluşturan belli başlı görüşler hakkında bilgi sunabilir. |
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ortodoks ve hetorodoks okulları aralarındaki farklılıklarla karşılaştırabilecektir, |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekonomideki bilimsel devrimler hakkında yorum yapabilecektir. |
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fİzyokrasi, Merkantilizm, Klasik Teoris, Neoklasik İktisat, Keynesyen İktisat, Kurumsal İktisat, Avusturya okulu, Anayasal iktisat | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İktisadi Düşünce Tarihine Giriş | anlatım, tartışma |
2 | Merkantilizm | anlatım, tartışma |
3 | Fizyokrasi | anlatım, tartışma |
4 | Klasik Okula Giriş | anlatım, tartışma |
5 | Klasik Okulun Temel Önermeleri | anlatım, tartışma |
6 | Neoklasik Okul | anlatım, tartışma |
7 | Keynesyen Okula Giriş | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Keynesyen Okulun Temel Önermeleri | anlatım, tartışma |
11 | Parasalcı Okul | anlatım, tartışma |
12 | Yeni Klasik Okul | anlatım, tartışma |
13 | Arz Yanlı İktisat Okulu | anlatım, tartışma |
14 | Yeni Keynesyen Okul | anlatım, tartışma |
15 | Post Keynesyen Okul, Kamu Tercihi Teorisi: Anayasal İktisat | anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Mesud Küçükkalay: İktisadi Düşünce Tarihi, Beta Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 3 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |