|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ATA ESKİN (ataeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevrede bulunan toksik bileşikleri, bunların taşınımını, etkileşimini ve minimizasyonunu incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toksik organik kirleticiler ile ilgili kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir. |
PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-4 Alanında uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirebilme ve uygulayabilme PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toksik organik kirleticileri çeşitli test tekniklerini kullanarak belirleyebilir. |
PÇ-10 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilme ve bunları uzmanlık seviyesine getirebilme PÇ-14 Alanındaki bilgileri toplum yararına kullanabilme PÇ-15 Alanı ile ilgili çalışmalarda karşılaşılan sorunların çözümünde hızlı ve işlevsel karar verme yetkinliğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kirleticilerin minimisazyonu için gerekli çözümleri geliştirebilir. |
PÇ-2 Çalışmaları ile elde etmiş olduğu özgün sonuçları disiplinlerarası kullanabilme ve yeni değerlendirmeler ortaya koyabilme PÇ-5 Kendi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarda elde edilmiş yeni bir sonucu yada değerlendirmeyi farklı disiplinlerle entegre ederek ortaya koyabilme PÇ-13 Alanıyla ilgili çalışmalarını yürüttüğü işler için ikna yeteneğini kullanabilme, geliştirebilme ve gerektiğinde kişilerin görüşlerini değiştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toksik elementler ve lement formları, toksik organik bileşikler, toksik inorganik bileşikler, kirleticilerin kaynakları, toksik organik-inorganik bileşiklerin geçişi, toksikolojik kimya-kinetik ve dinamik fazı, organik-inorganik kirleticilerin mikrobiyal etkileşimi, kirleticilerin biyolojik ayrışabilirlik testi, ıslahının izlenmesi, minimazyonda enerji kazanımı ve kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toksik elementler ve element formları | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
2 | Toksik organik bileşikler. | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
3 | Toksik inorganik bileşikler. | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
4 | Kirleticilerin kaynakları. | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
5 | Toksik organik-inorganik bileşiklerin geçişi toksikolojik kimya-kinetik ve dinamik fazı | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
6 | Toksik organik-inorganik bileşiklerin geçişi toksikolojik kimya-kinetik ve dinamik fazı | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
7 | Toksik organik-inorganik bileşiklerin geçişi toksikolojik kimya-kinetik ve dinamik fazı | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organik-inorganik kirleticilerin mikrobiyal etkileşimi | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
10 | Kirleticilerin biyolojik ayrışabilirlik testi | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
11 | Islahının izlenmesi | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
12 | Minimazyonda enerji kazanımı | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
13 | Minimazyonda enerji kullanımı | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
14 | Sunumlar | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
15 | Sunumlar | Sunum, soru-cevap, tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | - Loconto,P., 2001, Trace Environmental Quantitative Analysis, Principles, Tecniques And Applications, Marcel Dekker, Inc., New York. | |
2 | - Boss, M.Y., Day, D.W. (Edited), 2003,Biological Risk Engineering Handbook, Infection Control And - -Decontamination, A CRC Press,Washington, D.C. | |
3 | - Yu, M-H. ,Environmental Toxicology,Biological And Healty Effects Of Pollutants, CRC, 2005, Press Washington,D.C | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, laptop, ders ile ilgili her türlü literatür (makale, kitap vb.). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 3 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |