|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEREN GÜRSELER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler bilim dalında oluşturulan çeşitli kuramsal yaklaşımları incelemek ve öğrencilerimizin uluslararası ilişkiler çalışmalarında gündeme gelen konuları farklı kuramsal perspektiflerden inceleme yeteneklerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tartışılan teorik yaklaşımlar çerçevesinde uluslararası ilişkilerin geleceği ve oluşmakta olan trendler üzerine yorum yapabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası İlişkiler teorilerini tarihsel ve güncel olayları ve sorunları analiz etmek ve açıklamak için kullanabilir |
PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uluslararası İlişkiler disiplininde önde gelen teorik yaklaşımların temel varsayımlarını, önemli sorunsallarını, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik temellerini ve belirledikleri sorunsallara ilişkin cevaplarını/çözümlerini örnekler ile açıklayabilir. |
PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme PÇ-14 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-16 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası İlişkiler Teorileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası İlişkiler Teorilerine Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Uluslararası İlişkiler Disiplinin Gelişimi ve Teorisi I | Sözlü Anlatım |
3 | Uluslararası İlişkiler Disiplinin Gelişimi ve Teorisi II | Sözlü Anlatım |
4 | Realizm | Sözlü Anlatım |
5 | İdealizm / Liberalizm | Sözlü Anlatım |
6 | İngiliz Okulu Kuramı I | Sözlü Anlatım |
7 | İngiliz Okulu Kuramı II | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal İnşacılık | Sözlü Anlatım |
10 | Uluslararası İlişkilerde Marksist Yaklaşımlar | Sözlü Anlatım |
11 | Uluslararası İlişkilerde Eleştirel Teori | Sözlü Anlatım |
12 | Uluslararası İlişkilerde Post Yapısalcılık | Sözlü Anlatım |
13 | Uluslararası İlişkilerde Post- Kolonyalizm / Cinsiyet Eşitliği ve Çevre | Sözlü Anlatım |
14 | Uluslararası İlişkilerde Komplo ve Özgün Kuram Tartışmaları | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ramazan Gözen ed. , Uluslararası İlişkiler Teorileri, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 2014 | |
2 | Atila Eralp (der.), Devlet, Sistem, Kimlik, İletişim Yayınları, 2004. | |
3 | Ersel Aydınlı, Erol Kurubaş ve Haluk Özdemir, Yöntem, Kuram, Komplo: Türk Uluslararası İlişkiler Disiplininde Vizyon Arayışları, Küre Yayınları, 2015. | |
4 | Nicholas J. Spykman, Henry A. Kissinger, Stanley H. Hoffmann, Barry Buzan, Robert Jervis, Arnold Wolfers, Kenneth Waltz, Robert W. Cox, Andrew Linklater, Uluslararası İlişkilerde Anahtar Metinler, Der Yayınları, 2017, İstanbul. | |
5 | Tim Dunne, Milja Kurki ve Steve Smith (der.), Uluslararası İlişkiler Teorileri , Disiplin ve Çeşitlilik, Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları, 2016. | |
6 | John Baylis, Steve Smith ve Patricia Owens (der.), Globalization of World Politics, Oxford University Press, 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |