|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN GÜLLÜ (igullu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT DEMİREL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı küreselleşme sürecine genel bir bakış sağlamak ve sürecin uluslararası sisteme ve Uluslararası İlişkiler disiplinine etkilerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası politikadaki aktörleri tanımaktadır. |
PÇ-11 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası politikanın çeşitli düzeylerde yapılanması incelenmektedir. |
PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uluslararası politikada güç olgusu analiz edilebilmektedir. |
PÇ-13 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-20 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste küreselleşmenin ne olduğu, nasıl tanımlandığı, küreselleşmeyi oluşturan süreçler ve küreselleşmeyi açıklamaya ve anlamlandırmaya çalışan temel kuramlar incelenecektir. Derste ayrıca küreselleşmenin ulusdevletin yapısını tehdit eden unsurları ve bu gelişmenin uluslararası ilişkilere yansıyışı, küreselleşme karşıtı toplumsal hareketler, küresel terörizm ve küresel eşitsizlikler gibi uluslararası arenadaki güncel sorunlar da ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Küreselleşme: tartışmalı bir kavram | Anlatma Yöntemi |
3 | Küreselleşme Kuramları I | Anlatma Yöntemi |
4 | Küreselleşme Kuramları II | Anlatma Yöntemi |
5 | Küreselleşmenin İdeolojik Boyutu | Anlatma Yöntemi |
6 | Küreselleşmenin Siyasal Boyutu: Ulus-devlet ve Küresel Yönetişim | Anlatma Yöntemi |
7 | Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu: Küresel Eşitsizlikler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşmenin Kültürel Boyutu ve Kimlik Siyaseti | Anlatma Yöntemi |
10 | Küreselleşme-karşıtı Toplumsal Hareketler | Anlatma Yöntemi |
11 | Küreselleşmenin Geleceği | Anlatma Yöntemi |
12 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
13 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
14 | Öğrenci Sunumları | Anlatma Yöntemi |
15 | Öğrenci Sunumları-Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Friedman, Thomas L. The World is Flat: A Brief History of the Twenty-First Century, Version 3.0, Picador USA, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 8 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |