|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA SÜRMELİOĞLU PARLAR (deryasurmelioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN GÜLLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin birincil amacı öğrencilerin küresel anlamda enerji güvenliğine ilişkin teorik yaklaşımlar ve bunların uluslararası ölçekteki uygulamalarına ilişkin bilgilendirilmesidir. İkinci olarak ise uluslararası dinamikler göz önünde bulundurularak Türkiye’nin enerji güvenliğinin sürdürülebilir olması için yapılması gerekenlere ilişkin tartışmalar yapılacak ve tezler üretilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | bu ders uluslararası sistemde enerji politikaları ve devletlerin enerji güvenliği konusundaki siyasetini analiz eder |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Bu derste büyük güçlerin enerji politikaları ve bölgesel gelişmeler değerlendirilir. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | bu derste, Uluslararası İlişkilerde, güvenlik ve enerji politikalarının etkileşimi incelenecektir. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji güvenliğine teorik yaklaşımlar. Kaynak, tüketici ve transit ülkeler açısından enerji güvenliğinin modellenmesi. Türkiye’nin enerji güvenliği ile alakalı güncel durum ve temel problemler. Türkiye’nin enerji güvenliğinin sürdürülebilirliği için çözüm önerileri ve tezler üretilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji kavramı, enerjinin önemi | okuma ve araştırma |
2 | Enerji kaynakları | okuma ve araştırma |
3 | Enerji kaynaklarının tarihsel gelişimi | okuma ve araştırma |
4 | Enerji güvenliği kavramı ve unsurları | okuma ve araştırma |
5 | Enerji güvenliği kavramı ve unsurları | okuma ve araştırma |
6 | Enerji güvenliğinin tarihsel gelişimi | okuma ve araştırma |
7 | Orta Doğu bölgesinin enerji politikalarındaki yeri | okuma ve araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazar Enerji Havzası | okuma ve araştırma |
10 | Uluslararası Enerji Oluşumları (OPEC) | okuma ve araştırma |
11 | Uluslararası Enerji Ajansı | okuma ve araştırma |
12 | ABD'nin Enerji Politikaları | okuma ve araştırma |
13 | Rusya'nın Enerji Politikaları | okuma ve araştırma |
14 | AB'nin Enerji Politikaları | okuma ve araştırma |
15 | Türkiye'nin Enerji Politikaları | okuma ve araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hikmet Uluğbay, İmparatorluktan Cumhuriyete Petropolitik, 3. Basım, De ki Yayınları, Şubat 2008. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
istatistikler, makaleler, kitaplar, raporlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 8 | 8 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |