|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN GÜLLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci seçtiği örnek olayı derinlemesine tanımlayabilecektir. |
PÇ-11 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir. |
PÇ-4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim kurma, en az bir yabancı dili okuyup anlayabilme becerisi PÇ-5 Bilgiye erişebilme bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer kaynakları kullanabilme becerisi PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çalışmasını rapor edebilecektir. |
PÇ-16 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-20 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
To enable the student to show that he / she can carry out an independent piece of research on a theme in a scientifically sound manner and to demonstrate his/her ability to address a specific problem in a scientifically sound, ethical, thorough and precise manner in the course of a given period of time, and to help the student to communicate his or her findings convincingly. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
2 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
3 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
4 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
5 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
6 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
7 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
10 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
11 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
12 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
13 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
14 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
15 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Remzi Altunışık, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 8 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |