|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM UCA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders Avrupa Aydınlanmasından 20. yüzyılın sonuna kadar sonuna kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | bu ders devletlerarası ilişkileri yönlendiren temel gelişmeleri inceler |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | bu ders modern dönemdeki başlıca ekonomik ve siyasal gelişmelerin toplumları ve devletleri nasıl dönüşüme soktuğunu inceler. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | 20. yüzyıldaki başlıca siyasi gelişmeleri ve Soğuk Savaş Sonrası ideolojik, ekonomik ve siyasi değişimleri inceler |
PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-21 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Rönesans,Reform, Coğrafi Keşifler, Mutlakiyet, Aydınlanma, Amerikan Devrimi, Fransız Devrimi, 1815 Viyana Kongresi / 1830 - 1848 Devrimleri , Endüstri Devrimi ve Sonuçları, Sömürgecilik ve Emperyalizmin Gelişimi, Alman ve İtalyan Ulusal Birliği, 1856 Paris Konferansı / 1904-1905 Japon – Rus Savaşı, Sovyet Devrimi, Dünya Savaşlarının Nedenleri, Gelişimi ve Sonuçlarının Analizi, Bilimsel Devrimler, Milliyetçilik, Azınlıklar ve Mülteciler, Dünya siyasetinde Aktörler, Çinin siyasi ve İktisadi Siyasaları, Türkiyenin Denge Siyaseti | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İlk Medeniyetler: Mısır, Mezopotamya, Bereketli Hilal, Hindistan, Çin | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 2 | İlkçağlarda Akdeniz: Yunan Medeniyeti, Roma´nın Yükselişi | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 3 | Roma´nın Düşüşü, Islam´ın ve Hıristiyanlığın doğuşu ve yayılması, | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 4 | Feodal Avrupa: Yönetim Biçimi, ekonomi ve din | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 5 | Feodal Avrupa: Yönetim Biçimi, ekonomi ve din | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 6 | Modern Avrupa´nın Doğuşu: Din Savaşları, 14. Louis Dönemi, İngiltere´de sınırlı Monarşi, Doğu ve Orta Avrupa´nın yeni güçleri | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 7 | Devrimler Çağı:Amerika ve Fransa | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ara sınav | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 10 | Sanayi Devrimi | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 11 | Demokrasinin Yükselişi | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 12 | Modern milliyetçilikler dönemi | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 13 | Modern Emperyalizm | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 14 | Birinci ve İkinci Dünya Savaşı: Nedenleri ve Gelişimi | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 15 | 20. Yüz yıl gelişmeleri | Kaynak okuma, Düz AnlatımTartışma, |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | History of International Relations: A Non-European Perspective – Erik Ringmar, Europe: A History By Norman Davies | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Fahir Armaoğlu (1991) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Stephen J. Lee (1984) Aspects of European history, 1494-1789, Methuen & Co.Ltd. Andrew Pettegree (2000) Reformation World, Routledge. Eric Hobsbawm, The Age of Empire, Vintage Eric Hobsbawm, Kısa 20. Yüzyil, Everest Baskın Oran, Türk Dış Politikası I-II, İletişim Yayınları William Hale, Turkish Foreign Policy, Routledge Faruk Sönmezoğlu, Türk Dış Politikası, Der Yayınları Salahi Sonyel, Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika, TTK Şaban H Çalış, Türkiye-AB İlişkileri, Nobel Yayınları Günay Göksu Özdoğan-Ayhan Kaya(der), Uluslararası İlişkilerde Sınır Tanımayan Sorunlar, Bağlam Yayınları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 7 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 40 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 8 | 8 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||