|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT YÜCEKAYA (muratyucekaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Son yılların en önemli kavramlarından biri haline gelen sürdürülebililik kavramının anlatılması. Sürdürülebilir kentsel tasarım hakkında uygulama becerisi kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kentsel Tasarım Projelerine Sürdürülebilir Tasarım İlkelerinin Entegrasyonunu Öğretmek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Enerji Etkin Tasarım İlkelerini Öğretmek |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Eko Kentlerde Tasarım İlkelerini Öğretmek |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürdürülebilir kentsel tasarımın tarhisel gelişimi, yeşil altyapı, enerji etkin tasarım, sürüdürülebilirlik ve kentsel dönüşüm, eko kentler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | sürdürülebilirlik ve kentsel tasarım tanımları | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
2 | Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
3 | Farklı Bakış Açılarından Sürdürülebilirlik Kavramı | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
4 | Sürdürülebilir Planlama ve Tasarım Yaklaşımları | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
5 | Sürdürülebilir Kentsel Tasarım Kavramı | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
6 | Kentsel Tasarım ve Sürdürülebilirlik İlişkisi | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
7 | Yeşil Altyapı ve Binalar | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kentsel Isı Adaları | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
10 | Enerji Etkin Tasarım | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
11 | Sürdürülebilirlik ve Kentsel Dönüşüm | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
12 | Eko Şehirler | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
13 | Sürdürülebilir Ulaşım | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
14 | Yaşanabilir Kentler | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
15 | Akıllı Kentler | Sözlü anlatım, Soru ve cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sürdürülebilir Kentsel Planlama ve Tasarım-Dünya Örnekleri / Özge Yalçıner Ercoşkun | |
2 | Sustainable Urban Design An Environmental Approach / Adam Ritchie & Randall Thomas | |
3 | Sustainable Urbanism : Urban Design With Nature / Douglas Farr | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |