Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-420 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-420 Adı: DOĞAL VE KÜLTÜREL MİRAS Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıkları tanımak, söz konusu evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için yapılması gerekenleri kavramak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ülkesel, bölgesel ve evrensel ölçekte önemli olan doğal ve kültürel değerleri bilir, yaklaşım geliştirir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Koruma ve kullanmaya yönelik kavram ve ilişkileri açıklayabilir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünya mirası kavramı, kültürel, doüal ve karma miras alanları, UNESCO Dünya miras alanları, UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan varlıklarımız, Göreme Milli Parkı ve Kapadokya.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, kapsamı dönem boyu izlenecek süreç Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Temel kavramlar, UNESCO, Miras, Dünya mirası, Doğal miras, Kültürel miras Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Uluslararası açıdan miras alanları, kriterler, nitelikler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Türkiye'de miras alanlarına ilişkin yaklaşımlar Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 Miras alanları açısından duyarlılık ve farkındalık Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Dünyanın önde gelen miras alanları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Türkiye'nin kültürel ve karma miras alanlarına giriş, çalışma gruplarının oluşturulması Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 * Göreme Millî Parkı ve Kapadokya Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 * Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası * İstanbul'un Tarihi Alanları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 *Hattuşa: Hitit Başkenti *Nemrut Dağı *Hieropolis-Pamukkale Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 *Xanthos-Letoon *Safranbolu Şehri * Truva Arkeolojik Alanı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 *Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi *Çatalhöyük Neolitik Alanı *Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 * Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı *Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı *Efes Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 *Ani Arkeolojik Alanı *Aphrodisias *Göbekli Tepe Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tunçer M., 2017. Dünden Bugüne Kültürel Miras ve Koruma. Gazi Kitabevi, Ankara.
2 MADRAN E. TAĞMAT T.S. 2007. Kültürel ve Doğal Miras Uluslararası Kurumlar ve Belgeler
3 Dinçer, İ. 2011. İstanbul'un Tarihi ve Doğal Miras Değerleri - Potansiyeller, Riskler ve Koruma Sorunları . İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tunçer M., 2017. Dünden Bugüne Kültürel Miras ve Koruma. Gazi Kitabevi, Ankara. Anonim, 2018. MİRAS / Doğa ve Kültürle Varız!.ÇEKÜL Vakfı Yayınları .

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 1 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 5 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 6 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90