|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bütün insanlığın ortak mirası olarak kabul edilen evrensel değerlere sahip kültürel ve doğal varlıkları tanımak, söz konusu evrensel mirasa sahip çıkacak bilinci oluşturmak ve çeşitli sebeplerle bozulan, yok olan kültürel ve doğal değerlerin yaşatılması için yapılması gerekenleri kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ülkesel, bölgesel ve evrensel ölçekte önemli olan doğal ve kültürel değerleri bilir, yaklaşım geliştirir. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Koruma ve kullanmaya yönelik kavram ve ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya mirası kavramı, kültürel, doüal ve karma miras alanları, UNESCO Dünya miras alanları, UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan varlıklarımız, Göreme Milli Parkı ve Kapadokya. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, kapsamı dönem boyu izlenecek süreç | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Temel kavramlar, UNESCO, Miras, Dünya mirası, Doğal miras, Kültürel miras | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Uluslararası açıdan miras alanları, kriterler, nitelikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Türkiye'de miras alanlarına ilişkin yaklaşımlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Miras alanları açısından duyarlılık ve farkındalık | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Dünyanın önde gelen miras alanları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Türkiye'nin kültürel ve karma miras alanlarına giriş, çalışma gruplarının oluşturulması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | * Göreme Millî Parkı ve Kapadokya | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | * Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası * İstanbul'un Tarihi Alanları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | *Hattuşa: Hitit Başkenti *Nemrut Dağı *Hieropolis-Pamukkale | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | *Xanthos-Letoon *Safranbolu Şehri * Truva Arkeolojik Alanı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | *Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi *Çatalhöyük Neolitik Alanı *Bursa ve Cumalıkızık: Osmanlı İmparatorluğunun Doğuşu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | * Bergama Çok Katmanlı Kültürel Peyzaj Alanı *Diyarbakır Kalesi ve Hevsel Bahçeleri Kültürel Peyzajı *Efes | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | *Ani Arkeolojik Alanı *Aphrodisias *Göbekli Tepe | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tunçer M., 2017. Dünden Bugüne Kültürel Miras ve Koruma. Gazi Kitabevi, Ankara. | |
2 | MADRAN E. TAĞMAT T.S. 2007. Kültürel ve Doğal Miras Uluslararası Kurumlar ve Belgeler | |
3 | Dinçer, İ. 2011. İstanbul'un Tarihi ve Doğal Miras Değerleri - Potansiyeller, Riskler ve Koruma Sorunları . İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tunçer M., 2017. Dünden Bugüne Kültürel Miras ve Koruma. Gazi Kitabevi, Ankara. Anonim, 2018. MİRAS / Doğa ve Kültürle Varız!.ÇEKÜL Vakfı Yayınları . |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 10 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |