|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN (msaydin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; bilim ile ilgili kavramları, bilimsel araştırma süreci ve bu süreçte yürütülmesi gereken bilimsel faaliyetleri, bilimsel çalışmaların rapor, proje, tez ve makale haline getirilmesi, yapılan bilimsel araştırmaların sonuçlarından faydalanma ve yaptığı bilimsel arastırma sonuçlarını sunmaya yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgi türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
|
DÖÇ-2 | Bilimsel bilginin diğerlerinden ayrılan özellliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir+ |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür. PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Bilimsel etik kurallarına uygun olarak araştırma sürecini yürütebilir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Bilim ile ilgili kavramlar (bilim, kuram, yasa, kural, ilke, sistem, sav, varsayım, hipotez, yöntem)2. Bilimsel yöntem, Bilimsel araştırma , Bilimsel araştırma türleri 3. Bilimsel araştırmalarda uyulması gerekli etik ilkeler. 4. Bilimsel araştırmada problem seçimi, amaç, önem, sınırlılıklar, sayıltılar, 5. Ulaşılan verileri betimleme, analiz edip yorumlama ve sonuçları raporlaştırma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi ve çeşitleri, bilim/ilim, bilginin kaynağı, bilginin değeri (Karasar,3-24) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. |
2 | Bilimsel yöntem, Bilimsel diyalog (Karasar, 25-41) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
3 | Bilimsel araştırma, Bilimsel araştırma eğitimi (Karasar, 42-51, 69-80) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
4 | Bilimsel Araştırmanın temel nitelikleri, planlanması, Araştırma Önerisi Hazırlama (Karasar, 42-68) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
5 | Bilimsel araştırmalarda problem seçimi ve temellendirilmesi (Karasar,81-95). | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
6 | Bilimsel araştırmada amaç, önem, sınırlılıklar(Karasar, 96-106) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
7 | Bilimsel araştırmalarda evren ve örneklem (Karasar, 147-170) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel araştırma modelleri: Tarama ve Deneme Modelleri (Karasar, 108- 140) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
10 | Bilimsel araştırmalarda verilerin toplanması (Karasar, 171-188, 197-199) Bilimsel araştırmalarda Güvenirlik ve Geçerlik 141-146, 189-197 | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
11 | Bilimsel araştırmalarda Veri toplama teknikleri: Gözlem, Görüşme (Karasar, 199-220) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
12 | Bilimsel araştırmalarda Veri toplama teknikleri: Yazışma, Belgesel tarama (Karasar, 220-247) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
13 | Veriler çözümlenmesi ve yorumlanması(Karasar, 248-288 | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
14 | Bilimsel araştırmalarda bulguların yorumlanması (305-315) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
15 | Araştırmanın Raporlaştırılması (Karasar, 65-9, Büyüköztürk, 272-321) | Anlatım, Soru-cevap, tartışma. Gösterme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. (10.baskı). Ankara: Nobel Yayınları | |
2 | Büyüköztürk Ş. Ve diğerleri,(2014), Bilimsel Araştırma Yöntemleri(16. Baskı), Pegem yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 1 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 16 | 3 | 48 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 14 | 1 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |