|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İlköğretimde Fen Bilgisi ile ilgili yapılan çalışmaları takip ederek, Fen ile ilgili konularda akademik düzeyde çalışmalar yapabilecek düzeye gelebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-12 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları kullanır. PÇ-13 Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli? Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme sürecinin aşamalarına göre çözer. Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürür. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fen öğrenmenin doğası | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
2 | Fen nedir? İlköğretimde fen nerede? | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
3 | Fenin doğası | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
4 | Bilim adamlarının tutumları | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
5 | Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
6 | Bilimsel süreç becerileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
7 | Bilim ürünleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modern fen eğitiminin amacı | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
10 | Öğretmenlerin fen öğretimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
11 | Çocuklar feni nasıl öğrenirler? | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
12 | Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir? | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
13 | J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
14 | Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı? | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
15 | Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu. | Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem Akademi. Editör:Salih Çepni | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 16 | 4 | 64 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 230 |