Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-513 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-513 Adı: İLKÖĞRETİMDE FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İlköğretimde Fen Bilgisi ile ilgili yapılan çalışmaları takip ederek, Fen ile ilgili konularda akademik düzeyde çalışmalar yapabilecek düzeye gelebilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir.
PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar.
PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar.
PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları kullanır.
PÇ-13 Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır.
PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Fen öğrenmenin doğasını izah etmek, bilim adamının profilini çizmek Öğretmenler fen öğretimini nasıl sağlar, modern fen eğitimi nasıl yapılmalıdır? Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Bu konuda çalışan bilim adamlarının görüşleri Bazı fen eğitimi öğretim yöntemlerini öğretmek, öğretmen merkezli olan yöntemleri daha iyi hale getirmek Fen ve teknoloji ders kitaplarını seçerken nelere dikkat edilmeli? Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sorunları problem çözme sürecinin aşamalarına göre çözer. Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde sürdürür.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Fen öğrenmenin doğası Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
2 Fen nedir? İlköğretimde fen nerede? Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
3 Fenin doğası Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
4 Bilim adamlarının tutumları Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
5 Bilim nedir? Bilimsel bilginin nitelikleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
6 Bilimsel süreç becerileri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
7 Bilim ürünleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
8 Ara Sınav
9 Modern fen eğitiminin amacı Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
10 Öğretmenlerin fen öğretimi Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
11 Çocuklar feni nasıl öğrenirler? Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
12 Öğrenme üzerine baskın olan perspektifler nelerdir? Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
13 J. Dewey, J. Bruner, J. Piaget, D. Ausubel' in görüşleri Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
14 Fen ve Teknoloji ders kitapları nasıl olmalı? Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
15 Öğretmen merkezli metodlar kullanmanın en iyi yolu. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem Akademi. Editör:Salih Çepni
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 7 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 16 4 64
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 14 2 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 14 2 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 12 2 24
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 14 2 28
0
0
Toplam İş Yükü 230