Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-515 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-515 Adı: ÇOCUKTA MATEMATİKSEL DÜŞÜNMENİN GELİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Okul ve okul dışı ortamlarda, doğumdan 10 yaşa kadar olan çocuklarda matematiksel düşüncenin özellikle sayı ve şekil kavramlarının gelişim aşamaları, sayı kavramının gelişimi üzerine kuramsal yaklaşımlar ve araştırmaların incelenmesi ve benzer araştırmaların tasarlanması. Çocukta matematiksel düşüncenin gelişimi üzerine kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar, çocukta sayı ve aritmetik kavramların gelişimi, temel matematiksel kavramların öğrenmede öğrenci güçlükleri, etkili matematik öğretimi uygulamaları, matematiksel keşfe olanak sağlayan öğrenci etkinlikleri tasarımı; aktif matematik öğrenme etkinlikleri tasarlama, matematikte öğrenci güçlüklerini belirleme araçları geliştirme, ilgili kuramları uygulama becerilerini, öğrencilerin matematiği nasıl öğrendiklerine ilişkin araştırmaların incelenmesini içerir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar.
PÇ-6 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür.
PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır.
PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1 Çocukta matematiksel düşünmenin gelişimini kavrar 2 Çocukta matematiksel düşüncenin gelişiminde kuramsal yaklaşımları bilir 3 Çocukta sayı kavramının gelişimini kavrar 4 Çocukta aritmetik kavramların gelişimini bilir 5 Çocukta şekil kavramının gelişimini bilir 6 Temel matematiksel kavramların öğrenmede öğrenci güçlüklerini bilir 7 Aktif matematik öğrenme etkinliklerini tasarlar 8 Matematiksel keşfe olanak sağlayan öğrenci etkinliklerini tasarlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Matematik Öğretimi
2 İlkokulda Matematik Öğretimi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, Bilimsel yayınlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 3 14 42
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 226