|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEYHMUS AYDOĞDU (saydogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İstatistik ve araştırmaya ilişkin temel kavramlar (kestirisel istatistik, parametrik ve parametrik olmayan teknikler, hipotez testinin aşamaları, farklı analiz tekniklerinin seçiminde gözetilmesi gereken koşullar vb.); SPSS’e giriş: temel komut ve menüler; veri girişi, veri dağılımın normalliğinin incelenmesi ve normallik testi, Outlier ayıklama; korelasyon (Pearson momentler çarpımı, Phi, Tetrakorik, çift serili, nokta çift serili Spearman vb. korelasyon katsayısını etkileyen faktörler); geçerlik ve güvenirlik kavramları; geçerlik ve güvenirlik analizleri (madde toplam korelasyonu, testi yarılama, test-tekrar test) konu başlıkları ele alınacaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür. PÇ-12 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak çağdaş öğretim yöntem, teknik, strateji ve yaklaşımları kullanır. PÇ-13 Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1 İstatistik ve Araştırma Yöntemlerine Giriş: Gereklilik ve Temel Kavramlar 2 Değişkenlerin Ölçülmesi: Ölçekler, sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oran ölçekleri, veri toplama yöntemleri, kantitatif veri toplama araçları 3 İstatistik dağılış bilgisi, temel dağılışlar ve analizler 4 Araştırma Sureci: Sorunun ve bilginin tanımlanması; verilerin toplanması, örnekleme yöntemleri, anket tasarımı ve uygulama yöntemleri 5 SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 6 SPSS'de yeniden kodlama ve değişken hesaplamaları ve uygulamaları 7 Veri özetleme araçları ve grafikler ve SPSS uygulamaları 8 Parametrik Testler: t, z ve ANOVA testi ve SPSS Uygulamaları 9 Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ara Sınav | |
| 2 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Spss ile Nicel Veri Analizi | |
| 2 | Spss ile Temel Veri Analizi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, Bilgisayar, Deneme Sürümü SPSS veri analiz programı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 3 | 14 | 42 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 226 | ||