Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-519 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-519 Adı: DEĞERLER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEDAT AKTEPE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Değerin tanımını, özelliklerini ve sınıflandırmasını yapabilme. Değerler eğitimini, yaklaşımlarını, toplum açısından önemini, öğretmenin rolü ve yeterliklerini, aile-okul ilişkisini açıklayabilme. Değerler eğitimiyle ilgili örnek etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme, Değerler eğitimiyle ilgili yazılan bilimsel araştırmaları ve sonuçlarını tartışabilme. İlkokul programında bazı ders programlarında (Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler programında vb.) yer alan değerleri inceleyebilme. Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili projeler sunabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Değeri kavram olarak eğitimle ilişkilendirme sürecinde ilgili alanyazını inceleyebilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Değerlerin özelliklerini ve ulusal ve uluslararası yapılan sınıflandırmaları çeşitli kaynaklardan araştırabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğretmenin değer eğitimindeki rolünü, bilimsel araştırmalar ışığında değerlendirme ve tartışabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri araştırabilir PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Okullarda değerler eğitimi sürecinde strateji, yöntem ve teknikleri ilgili alanyazını inceleyerek kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Okul, öğretmen ve öğrenciler açısından değerlerin öğretiminde okul-aile işbirliğinin önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyerek sürecin öneminin fakında olur. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Değerlerin toplum bağlamında önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyerek değerlendirme yapabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Değer eğitimini planlayabilme, raporlaştırabilme ve sunabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, değeri kavram olarak eğitimle ilişkilendirme sürecinde ilgili alanyazını inceleyebilme. Değerlerin özelliklerini ve ulusal ve uluslararası sınıflandırmasını çeşitli kaynaklardan araştırabilme. Okullarda değerler eğitimi sürecinde strateji, yöntem ve teknikleri ilgili alanyazını inceleyerek kavrayabilme. Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri araştırabilme, Değer eğitimini planlayabilme, raporlaştırabilme ve sunabilme. Değerlerin toplum bağlamında önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyebilme, Okul, öğretmen ve öğrenciler açısından değerlerin öğretiminde okul-aile işbirliğinin önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyerek sürecin öneminin fakında olma. Öğretmenin değer eğitimindeki rolünü, bilimsel araştırmalar ışığında değerlendirme ve tartışabilmeyi kazandırmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Değer ve eğitim ilişkisi Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
2 Değerlerin özellikleri Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
3 Değerlerin sınıflandırılması Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
4 Öğretmenin değer eğitimindeki rolü Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
5 Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerler Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
6 Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
7 Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
8 Ara Sınav
9 Değer eğitimi yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
10 Değer eğitimi yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
11 Değer eğitiminde okul-aile işbirliği Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
12 Değerlerin toplum bağlamında önemi Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
13 Değerlerin toplum bağlamında önemi Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
14 Değer eğitimini planlama, raporlaştırma ve sunma. Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
15 Değer eğitimini planlama, raporlaştırma ve sunma. Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri İçin Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri, (V. Aktepe, Çev.), Konya: Eğitim Yayınevi.
2 Öğretmenliğin Mesleki değerleri ve etik (2019). (Editör: Mustafa Ergün, Nermin Karabacak, İsa Korkmaz, Mehmet Küçük), Anı Yayıncılık.
3 Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık.
4 Biyografilerle Değerler Eğitimi Etkinlik Kitabı (2020), (Editör: Hüseyin Çalışkan, Turgay Öntaş), Pegem Akademi Yayıncılık.
5 Farklı yönleriyle Değerler Eğitimi (2017), “(Editör: Refik Turan ve Kadir Ulusoy), Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 20
5.Rapor 8 1 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 1 1
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120