Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı, değeri kavram olarak eğitimle ilişkilendirme sürecinde ilgili alanyazını inceleyebilme. Değerlerin özelliklerini ve ulusal ve uluslararası sınıflandırmasını çeşitli kaynaklardan araştırabilme. Okullarda değerler eğitimi sürecinde strateji, yöntem ve teknikleri ilgili alanyazını inceleyerek kavrayabilme. Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri araştırabilme, Değer eğitimini planlayabilme, raporlaştırabilme ve sunabilme. Değerlerin toplum bağlamında önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyebilme, Okul, öğretmen ve öğrenciler açısından değerlerin öğretiminde okul-aile işbirliğinin önemini ortaya koyan araştırmaları inceleyerek sürecin öneminin fakında olma. Öğretmenin değer eğitimindeki rolünü, bilimsel araştırmalar ışığında değerlendirme ve tartışabilmeyi kazandırmaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Değer ve eğitim ilişkisi |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
2 |
Değerlerin özellikleri |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
3 |
Değerlerin sınıflandırılması |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
4 |
Öğretmenin değer eğitimindeki rolü |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
5 |
Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerler |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
6 |
Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
7 |
Değer eğitim sürecinde ders öğretim programlarında yer alan değerleri |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Değer eğitimi yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
10 |
Değer eğitimi yaklaşım, strateji, yöntem ve teknikleri |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
11 |
Değer eğitiminde okul-aile işbirliği |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
12 |
Değerlerin toplum bağlamında önemi |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
13 |
Değerlerin toplum bağlamında önemi |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
14 |
Değer eğitimini planlama, raporlaştırma ve sunma. |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
15 |
Değer eğitimini planlama, raporlaştırma ve sunma. |
Anlatım, soru-cevap, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma, tartışma tekniği. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Tillman, D. (2014). 8-14 Yaş Grubu Öğrencileri İçin Yaşayan Değerler Eğitimi Etkinlikleri, (V. Aktepe, Çev.), Konya: Eğitim Yayınevi. |
2 |
Öğretmenliğin Mesleki değerleri ve etik (2019). (Editör: Mustafa Ergün, Nermin Karabacak, İsa Korkmaz, Mehmet Küçük), Anı Yayıncılık. |
3 |
Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık. |
4 |
Biyografilerle Değerler Eğitimi Etkinlik Kitabı (2020), (Editör: Hüseyin Çalışkan, Turgay Öntaş), Pegem Akademi Yayıncılık. |
5 |
Farklı yönleriyle Değerler Eğitimi (2017), “(Editör: Refik Turan ve Kadir Ulusoy), Pegem Akademi Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum. |