Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-504 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-504 Adı: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEDAT AKTEPE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam, içerik, değer, beceri ve yetkinlikleri açıklayabilmeyi, ders öğretim programındaki ünite ve kazanımları analiz ederek değerlendirebilmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu derste değerleri öğrenerek değer eğitimi ve beceri eğitimi için planlama yapabilmeyi ve uygulayabilmeyi, demokrasi ve eğitimi açısından önemini açıklayabilir. Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimindeki yaklaşımları, strateji, yöntem ve teknikleri kullanabilir. Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojilerini kullanabilir. Sosyal bilgiler öğretiminde araç, gereç, kaynak ve materyalleri açıklayabilir ve kullanabilir. Sosyal bilgiler ders programına ilişkin sınıf içi etkinliklerinde ölçme ve değerlendirme yapabilir. Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kavrayabilir gibi hususları kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam ve içeriğini kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının değer, beceri ve yetkinliklerini açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının ünite ve kazanımlarını analiz edebilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Sosyal bilgiler dersinin değerler eğitimindeki yeni gelişmeleri açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Sosyal bilgiler dersinde demokrasi eğitiminin önemini kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Sosyal bilgiler dersinde beceri eğitimindeki güncel gelişmeleri açıklayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Sosyal bilgiler öğretiminde güncel yaklaşımları, strateji, yöntem ve teknikleri kullanabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Sosyal bilgiler öğretiminde yeni eğitim teknolojileri kullanabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Sosyal bilgiler öğretiminde güncel araç, gereç, kaynak ve materyal kullanabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Sosyal bilgiler dersi etkinliklerinde güncel ölçme ve değerlendirme yapabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kavrayabilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam, içerik, değer, beceri, yetkinlik, ünite ve kazanımlarını, Sosyal bilgiler dersinde değer, beceri ve demokrasi eğitimini, sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri kullanma durumlarını ve çalışma örneklerini kapsamaktadır. Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji kullanımını, Sosyal bilgiler öğretiminde kaynak ve materyal kullanımını, Sosyal bilgiler ders öğretim programına ilişkin etkinliklerde ölçme ve değerlendirme yapabilmeyi, Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam ve içeriği Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
2 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının değer, beceri ve yetkinlikleri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
3 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının ünite ve kazanımlar Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
4 Sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ve demokrasi eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
5 Sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ve demokrasi eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
6 Sosyal bilgiler dersinde beceri eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
7 Sosyal bilgiler öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
8 Ara Sınav
9 Sosyal bilgiler öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
10 Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
11 Sosyal bilgiler öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
12 Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme, Türkiye\\\'de Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
13 Sosyal bilgiler ders programına ilişkin etkinliklerde ölçme ve değerlendirme Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
14 Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
15 Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemi Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi (2021). Editörler: Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz, Nuray Kurtdede Fidan, Elvan Yalçınkaya, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
2 Sosyal Bilgiler Öğretimi (2016). Editör: Ramazan Sever, Nobel Yayıncılık, Ankara
3 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı
4 Okuryazarlık Becerileri 1-2-3 (2021). Editör: Erol Koçoğlu, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
5 Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
6 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi (2021). Editör: Ramazan Sever, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 7 20
5.Rapor 7 7 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 14 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 1 1
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120