|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VEDAT AKTEPE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam, içerik, değer, beceri ve yetkinlikleri açıklayabilmeyi, ders öğretim programındaki ünite ve kazanımları analiz ederek değerlendirebilmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca bu derste değerleri öğrenerek değer eğitimi ve beceri eğitimi için planlama yapabilmeyi ve uygulayabilmeyi, demokrasi ve eğitimi açısından önemini açıklayabilir. Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretimindeki yaklaşımları, strateji, yöntem ve teknikleri kullanabilir. Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojilerini kullanabilir. Sosyal bilgiler öğretiminde araç, gereç, kaynak ve materyalleri açıklayabilir ve kullanabilir. Sosyal bilgiler ders programına ilişkin sınıf içi etkinliklerinde ölçme ve değerlendirme yapabilir. Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kavrayabilir gibi hususları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam ve içeriğini kavrayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programının değer, beceri ve yetkinliklerini açıklayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programının ünite ve kazanımlarını analiz edebilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sosyal bilgiler dersinin değerler eğitimindeki yeni gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sosyal bilgiler dersinde demokrasi eğitiminin önemini kavrayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Sosyal bilgiler dersinde beceri eğitimindeki güncel gelişmeleri açıklayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Sosyal bilgiler öğretiminde güncel yaklaşımları, strateji, yöntem ve teknikleri kullanabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Sosyal bilgiler öğretiminde yeni eğitim teknolojileri kullanabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Sosyal bilgiler öğretiminde güncel araç, gereç, kaynak ve materyal kullanabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Sosyal bilgiler dersi etkinliklerinde güncel ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 | Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kavrayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam, içerik, değer, beceri, yetkinlik, ünite ve kazanımlarını, Sosyal bilgiler dersinde değer, beceri ve demokrasi eğitimini, sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri kullanma durumlarını ve çalışma örneklerini kapsamaktadır. Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji kullanımını, Sosyal bilgiler öğretiminde kaynak ve materyal kullanımını, Sosyal bilgiler ders öğretim programına ilişkin etkinliklerde ölçme ve değerlendirme yapabilmeyi, Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaç, kapsam ve içeriği | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
2 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programının değer, beceri ve yetkinlikleri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
3 | Sosyal bilgiler dersi öğretim programının ünite ve kazanımlar | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
4 | Sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ve demokrasi eğitimi | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
5 | Sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ve demokrasi eğitimi | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
6 | Sosyal bilgiler dersinde beceri eğitimi | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
7 | Sosyal bilgiler öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal bilgiler öğretiminde strateji, yöntem ve teknikleri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
10 | Sosyal bilgiler öğretiminde teknoloji kullanımı | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
11 | Sosyal bilgiler öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
12 | Sosyal bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme, Türkiye\\\'de Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
13 | Sosyal bilgiler ders programına ilişkin etkinliklerde ölçme ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
14 | Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemi | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
15 | Sosyal bilgiler dersinin güncel hayattaki yeri ve önemi | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi (2021). Editörler: Vedat Aktepe, Mevlüt Gündüz, Nuray Kurtdede Fidan, Elvan Yalçınkaya, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. | |
2 | Sosyal Bilgiler Öğretimi (2016). Editör: Ramazan Sever, Nobel Yayıncılık, Ankara | |
3 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı | |
4 | Okuryazarlık Becerileri 1-2-3 (2021). Editör: Erol Koçoğlu, Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara. | |
5 | Karakter ve Değer Eğitimi (2020). Editörler: Vedat Aktepe ve Mevlüt Gündüz, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. | |
6 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi (2021). Editör: Ramazan Sever, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7 | 7 | 20 |
5.Rapor | 7 | 7 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 14 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |