Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE- 506 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE- 506 Adı: TEMEL EĞİTİMİN GÜNCEL SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEDAT AKTEPE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçlarını, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunları, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerilerini ve ilkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aile, okul, öğrenci, öğretmen, rehberlik ve danışma, çevre, okul yönetimi, fiziksel-sosyal-ekonomik, ders öğretim programları ve ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçlarını açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunları kavrar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 İlkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini analiz edebilir. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Aile açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Okul açısından sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Öğrenci açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Öğretmen açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Rehberlik ve danışma açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Çevre açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-11 Okul yönetimi açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-12 Fiziksel-Sosyal-Ekonomik açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-13 Ders öğretim programları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-14 Ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. PÇ-
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçlarını, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunları, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerilerini ve ilkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. Ayrıca aile, okul, öğrenci, öğretmen, rehberlik ve danışma, çevre, okul yönetimi, fiziksel-sosyal-ekonomik, ders öğretim programları ve ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçları Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
2 İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlar Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
3 İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
4 İlkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
5 Aile açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
6 Okul açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
7 Öğrenci açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
8 Ara Sınav
9 Öğretmen açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
10 Rehberlik ve danışma açısından sorunlar ve çözüm önerileri ı Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
11 Çevre açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
12 Okul yönetimi açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
13 Fiziksel, sosyal, ekonomik açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
14 Ders öğretim programları açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
15 Ders kitapları açısından sorunlar ve çözüm önerileri Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özyılmaz, Ö. (2021). Türk Milli Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Arayışları, Pegem Akademi, Ankara.
2 Aileye ve Eğitime İlişkin Sorunlar ve Çözümler (2019), Editör: Nilüfer Ş. Özbacı, Pegem Akademi, Ankara.
3 Şişman, M. (2013). Eğitimde Mükemmelik Arayışı, Pegem Akademi, Ankara.
4 Erdoğan, İ. (2011). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi, Sistem yayıncılık.
5 Phillip C. Schlechty (2011). Okulu Yeniden Kurmak, (Çev. Yüksel Özden) Nobel yayın dağıtım
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7 7 20
5.Rapor 7 7 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 14 14 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 1 1
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120