Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-510 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-510 Adı: KADIN VE EĞİTİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim örgütlerinde kadın çalışana (öğretmen, akademisyen, yönetici vb.) yönelik ayrımcılık uygulamalarını; kadınların kariyer gelişimlerinde ve yönetici olmalarında karşılaşacakları engelleri algılayabilme ve tartışabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim örgütlerinde cinsiyet ayrımcılığı, toplumsal cinsiyet, pozitif ayrımcılık, cinsel taciz, kadın çalışanların sorunları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitim örgütlerinde kadın çalışana yönelik algılar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Eğitim örgütlerinde cinsiyete dayalı ayrımcılık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Eğitimde örgütlerinde toplumsal cinsiyet Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Eğitimde örgütlerinde pozitif ayrımcılık Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Eğitim örgütlerinde kadına yönelik cinsel taciz Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Kadınların kariyer ilerlemelerinde karşılaştıkları engeller “cam tavan” Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Bir kadın mesleği olarak öğretmenlik Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Eğitim örgütlerinde kadın çalışana yönelik uluslararası ve ulusal yasal düzenlemeler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
10 Eğitim örgütlerinde kadın çalışana yönelik istatistikler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
11 Eğitim örgütlerinde kadın öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
12 Eğitim örgütlerinde kadın akademisyenlerin yaşadıkları sorunlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
13 Eğitim örgütlerinde kadın yöneticilerin yaşadıkları sorunlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
14 Eğitim örgütlerinde kadın sorunlarıyla ilgili araştırmalar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
15 Genel Değerlendirme Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Acar, F., Ayata, A. G., & Varoğlu, D. (1999). Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık: Türkiye’de Eğitim Sektörü Örneği. Ankara: T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü.
2 Barutçugil, İ. (2002). İş Hayatında Kadın Yönetici. İstanbul: Kariyer Yayınları.
3 Bridge, B. (2003). Eğitim Yönetiminde Kadınlar. İstanbul: Beyaz Yayınları.
4 Çelikten, M. (2004). Okul Müdürü Koltuğundaki Kadınlar: Kayseri ili örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 91-118.
5 Hyman, B. & Palmer, M. (1993). Yönetimde Kadınlar. İstanbul: Rota Yayınları.
6 Özkanlı, Ö., & Korkmaz, A. (2000). Kadın Akademisyenler. Ankara: A. Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları.
7 Tan, M. (2002). Eğitim Yönetiminde Kadınlara Yer/Gerek Var mı? 21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. 37-46.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 7 40
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 14 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 253