| Dersin İçeriği |
| Eğitim örgütlerinde cinsiyet ayrımcılığı, toplumsal cinsiyet, pozitif ayrımcılık, cinsel taciz, kadın çalışanların sorunları. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Eğitim örgütlerinde kadın çalışana yönelik algılar |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 2 |
Eğitim örgütlerinde cinsiyete dayalı ayrımcılık |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 3 |
Eğitimde örgütlerinde toplumsal cinsiyet |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 4 |
Eğitimde örgütlerinde pozitif ayrımcılık |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 5 |
Eğitim örgütlerinde kadına yönelik cinsel taciz |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 6 |
Kadınların kariyer ilerlemelerinde karşılaştıkları engeller “cam tavan” |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 7 |
Bir kadın mesleği olarak öğretmenlik |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Eğitim örgütlerinde kadın çalışana yönelik uluslararası ve ulusal yasal düzenlemeler |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 10 |
Eğitim örgütlerinde kadın çalışana yönelik istatistikler |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 11 |
Eğitim örgütlerinde kadın öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 12 |
Eğitim örgütlerinde kadın akademisyenlerin yaşadıkları sorunlar |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 13 |
Eğitim örgütlerinde kadın yöneticilerin yaşadıkları sorunlar |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 14 |
Eğitim örgütlerinde kadın sorunlarıyla ilgili araştırmalar |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 15 |
Genel Değerlendirme |
Tartışma Yöntemi,
Anlatma Yöntemi,
Örnek Olay Yöntemi,
Problem Çözme Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Acar, F., Ayata, A. G., & Varoğlu, D. (1999). Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık: Türkiye’de Eğitim Sektörü Örneği. Ankara: T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü ve Sorunları Genel Müdürlüğü. |
| 2 |
Barutçugil, İ. (2002). İş Hayatında Kadın Yönetici. İstanbul: Kariyer Yayınları. |
| 3 |
Bridge, B. (2003). Eğitim Yönetiminde Kadınlar. İstanbul: Beyaz Yayınları. |
| 4 |
Çelikten, M. (2004). Okul Müdürü Koltuğundaki Kadınlar: Kayseri ili örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 91-118. |
| 5 |
Hyman, B. & Palmer, M. (1993). Yönetimde Kadınlar. İstanbul: Rota Yayınları. |
| 6 |
Özkanlı, Ö., & Korkmaz, A. (2000). Kadın Akademisyenler. Ankara: A. Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları. |
| 7 |
Tan, M. (2002). Eğitim Yönetiminde Kadınlara Yer/Gerek Var mı? 21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. 37-46. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Kitap, projeksiyon |