Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / SE-516 - SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: SE-516 Adı: İLKOKULDA MATEMATİKSEL ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Matematiksel kavramların anlaşılmasında ilkokuldan üniversiteye kadar tüm eğitim kademelerindeki öğrencilerin bir takım zorluklar yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Özellikle ilkokul (1-4.sınıflar) çağında yer alan öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve matematik öğrenme yönelik güçlükleri onların ileriki matematik öğrenimini etkilemektedir. Bu nedenle ilkokulda matematiksel kavram yanılgılarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi ve onlara yönelik uygun müdahale eğitim programının verilmesi önemlidir. Bu amaçla ilkokulda matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri dersi, sınıf eğitimi bölümünde öğrenim görmekte olan öğrenciler için seçmeli ders olarak programa ilave edilmiştir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar.
PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar.
PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür.
PÇ-11 Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır.
PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Kavram yanılgısını tanımlar. 2. Kavram yanılgısının türlerini bilir. 3. Matematik öğrenme güçlüğünü tanımlar. 4. Matematik öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin özelliklerini bilir. 5. Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur. 6. Öğrencilerin sahip oldukları yaygın matematiksel zorluklar hakkında bilgi sahibi olur. 7. Öğrencilerin sahip oldukları matematik zorlukları tespit eder. 8. Matematiksel zorlukları giderme konusunda çözüm önerileri sunar. 9. Öğrencilerin sahip oldukları matematiksel zorluklara yönelik değerlendirmeler yapar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bingölbali, E., & Özmantar, M.F. (Ed.) (2010). İlkokulda matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
2 Özmantar, M.F., Bingölbali, E., & Akkoç, H. (Ed.) (2013). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 7 28
Ara Sınav 3 14 42
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 226