|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET HAYRİ SARI (mhsari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematiksel kavramların anlaşılmasında ilkokuldan üniversiteye kadar tüm eğitim kademelerindeki öğrencilerin bir takım zorluklar yaşadıkları bilinen bir gerçektir. Özellikle ilkokul (1-4.sınıflar) çağında yer alan öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve matematik öğrenme yönelik güçlükleri onların ileriki matematik öğrenimini etkilemektedir. Bu nedenle ilkokulda matematiksel kavram yanılgılarına sahip öğrencilerin tespit edilmesi ve onlara yönelik uygun müdahale eğitim programının verilmesi önemlidir. Bu amaçla ilkokulda matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri dersi, sınıf eğitimi bölümünde öğrenim görmekte olan öğrenciler için seçmeli ders olarak programa ilave edilmiştir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir ve liderlik yapar. PÇ-4 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde hareket eder. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar. PÇ-8 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. PÇ-10 Çalışmalarını bilimsel ve etik değerler temelinde yürütür. PÇ-11 Öğrenme ve öğretme süreçlerini zenginleştirmek için programın önerdiği uygun eğitimsel araç ve gereçleri etkin bir biçimde kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. PÇ-15 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri önemseyerek bu bilgileri paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Kavram yanılgısını tanımlar. 2. Kavram yanılgısının türlerini bilir. 3. Matematik öğrenme güçlüğünü tanımlar. 4. Matematik öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin özelliklerini bilir. 5. Matematiksel kavram yanılgılarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur. 6. Öğrencilerin sahip oldukları yaygın matematiksel zorluklar hakkında bilgi sahibi olur. 7. Öğrencilerin sahip oldukları matematik zorlukları tespit eder. 8. Matematiksel zorlukları giderme konusunda çözüm önerileri sunar. 9. Öğrencilerin sahip oldukları matematiksel zorluklara yönelik değerlendirmeler yapar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bingölbali, E., & Özmantar, M.F. (Ed.) (2010). İlkokulda matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi. | |
2 | Özmantar, M.F., Bingölbali, E., & Akkoç, H. (Ed.) (2013). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 226 |