|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSUN ERGİNER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Nitel araştırma paradigması içerisinde yer alan desenler, uygulamalar, analizler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nitel araştırma ile ilgili temel kavramları bilir |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler nitel araştırma desenleri, örneklemleri, veri toplama ve analiz yolları, raporlaştırma hakkında bilgi sahibi olur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması, ön bilgilerin yoklanması ve bilim ve araştırmaya dikkat çekecek tartışmanın yapılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması ve nitel araştırmanın teorik temelleri Fenomenolojik yaklaşım Sembolik Etkileşimcilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Nitel Desenler Kuram Oluşturma Durum çalışması Eylem Araştırması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Nitel Araştırmada Örneklem Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Süreç ve Teknikleri Gözlem Görüşme Odak Grup Görüşmesi Doküman İnceleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik Üçgenleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
7 | Nitel Veri Analizi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitel Araştırmada etik ilkeler ders+arasınav | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
10 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
11 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
12 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
13 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
14 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
15 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma . Ankara. Seçkin. | |
2 | Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara:Anı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, akıllı tahta, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 235 |