|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYSUN ERGİNER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Nitel araştırma paradigması içerisinde yer alan desenler, uygulamalar, analizler hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Nitel araştırma ile ilgili temel kavramları bilir |
PÇ-1 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için sorumluluk alır, yeni stratejiler geliştirir ve çözüm üretir. PÇ-3 Sınıf öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Sınıf öğretmenliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgi birikimine sahip olur, geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. PÇ-14 Sınıf öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve uluslararası çalışmaları yakından takip edebilme ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilme yetisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler nitel araştırma desenleri, örneklemleri, veri toplama ve analiz yolları, raporlaştırma hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders amaç ve hedeflerinin açıklanması, ön bilgilerin yoklanması ve bilim ve araştırmaya dikkat çekecek tartışmanın yapılması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının karşılaştırılması ve nitel araştırmanın teorik temelleri Fenomenolojik yaklaşım Sembolik Etkileşimcilik | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Nitel Desenler Kuram Oluşturma Durum çalışması Eylem Araştırması | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Nitel Araştırmada Örneklem Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Süreç ve Teknikleri Gözlem Görüşme Odak Grup Görüşmesi Doküman İnceleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik Üçgenleme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Nitel Veri Analizi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nitel Araştırmada etik ilkeler ders+arasınav | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
| 11 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
| 12 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
| 13 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
| 14 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
| 15 | proje sunumları | Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yıldırım A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma . Ankara. Seçkin. | |
| 2 | Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara:Anı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, akıllı tahta, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 14 | 70 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 235 | ||