| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Girişimcilik ile ilgili temel kavramları sayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-2 | İş fikrini etkili bir şekilde sunabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-3 | İş planı ve iş modeli oluşturabillir. | 
			
		 
			PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması ve sunumu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | GİRİŞİMCİLİK VE GİRİŞİMCİLİK SÜREÇLERİ: GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI. GİRİŞİMCİ DÜŞÜNCENİN TEMELLERİ. GİRİŞİMCİLİK SÜRECİ. GİRİŞİMCİNİN İŞLEVLERİ | Anlatma Yöntemi | 
| 2 | İÇ GİRİŞİMCİLİK: İÇ GİRİŞİMCİLİĞİN ARTAN ÖNEMİ. İÇ GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİ. | Anlatma Yöntemi | 
| 3 | İÇ GİRİŞİMCİ OLARAK BİLGİ GİRİŞİMCİLERİ. İÇ GİRİŞİMCİLİĞİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER. İÇ GİRİŞİMCİLİK STRATEJİSİNİN UNSURLARI | Anlatma Yöntemi | 
| 4 | GİRİŞİMCİLİKTE YARATICILIK: GİRİŞİMCİLİKTE İŞ FİKİRLERİ VE YARATICILIK. YARATICILIK VE İLGİLİ KAVRAMLAR. YARATICILIK SÜREÇLERİ. YARATICILIĞIN TEMEL UNSURLARI. YARATICILIĞI ARTIRAN FAKTÖRLER. | Anlatma Yöntemi | 
| 5 | YARATICILIĞI ENGELLEYEN FAKTÖRLER. YARATICILIKTA DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLIKLAR. YARATICILIK ÇEŞİTLERİ. | Anlatma Yöntemi | 
| 6 | GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON: İNOVASYON KAVRAMI. GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON. TOPLUMSAL DEĞİŞME VE İNOVASYON. İNOVASYON ZORLUKLARI. | Anlatma Yöntemi | 
| 7 | İNOVASYON HAKKINDA YANLIŞ BİLİNENLER. İNOVASYON SÜREÇLERİ. İNOVASYON ÇEŞİTLERİ. İNOVASYON YÖNETİMİ. | Anlatma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İŞ PLANI: İŞ PLANININ KULLANIM AMAÇLARI. İŞ PLANININ FAYDALARI. İŞ PLANININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ş PLANININ HAZIRLANMASINDA KAÇINILMASI GEREKEN HATALAR. | Anlatma Yöntemi | 
| 10 | İŞ PLANININ ÖĞELERİ. İŞ PLANININ DOSYA HALİNE GETİRİLMESİ. | Anlatma Yöntemi | 
| 11 | GİRİŞİM FİNANSMANI: İŞLETME GELİŞİM AŞAMALARI. FİNANSAL PLANLAMANIN ÖNEMİ. ÇALIŞMA SERMAYESİ YÖNETİMİ. | Anlatma Yöntemi | 
| 12 | GİRİŞİMCİNİN FİNANSMAN KAYNAKLARI. GİRİŞİMCİLERE SAĞLANAN DESTEKLER. | Anlatma Yöntemi | 
| 13 | GELİŞMİŞ VE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE GİRİŞİMCİLİK: GELİŞMİŞ ÜLKELERDE GİRİŞİMCİLİK. GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE GİRİŞİMCİLİK .PİYASA EKONOMİSİNE DAYALI GELİŞME STRATEJİSİNDE GİRİŞİMCİLİĞİN ROLÜ. | Anlatma Yöntemi | 
| 14 | GİRİŞİMCİLİK VE EKOPNOMİK GELİŞME: İKTİSAT TEORİSİNDE GİRİŞİMCİLİK FAKTÖRÜ. GİRİŞİMCİLİĞİN EKONOMİK GELİŞMEDEKİ YERİ. YENİ DÜNYA DÜZENİNDE GİRİŞİMCİLİK. | Anlatma Yöntemi | 
| 15 | GİRİŞİMCİLİK : YARATICILIK VE YENİLİK | Anlatma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 2 | 2 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||