|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik ile ilgili temel kavramları sayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | İş fikrini etkili bir şekilde sunabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | İş planı ve iş modeli oluşturabillir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Girişimcilik ve iş planı oluşturma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması ve sunumu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GİRİŞİMCİLİK VE GİRİŞİMCİLİK SÜREÇLERİ: GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI. GİRİŞİMCİ DÜŞÜNCENİN TEMELLERİ. GİRİŞİMCİLİK SÜRECİ. GİRİŞİMCİNİN İŞLEVLERİ | Anlatma Yöntemi |
2 | İÇ GİRİŞİMCİLİK: İÇ GİRİŞİMCİLİĞİN ARTAN ÖNEMİ. İÇ GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİ. | Anlatma Yöntemi |
3 | İÇ GİRİŞİMCİ OLARAK BİLGİ GİRİŞİMCİLERİ. İÇ GİRİŞİMCİLİĞİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER. İÇ GİRİŞİMCİLİK STRATEJİSİNİN UNSURLARI | Anlatma Yöntemi |
4 | GİRİŞİMCİLİKTE YARATICILIK: GİRİŞİMCİLİKTE İŞ FİKİRLERİ VE YARATICILIK. YARATICILIK VE İLGİLİ KAVRAMLAR. YARATICILIK SÜREÇLERİ. YARATICILIĞIN TEMEL UNSURLARI. YARATICILIĞI ARTIRAN FAKTÖRLER. | Anlatma Yöntemi |
5 | YARATICILIĞI ENGELLEYEN FAKTÖRLER. YARATICILIKTA DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLIKLAR. YARATICILIK ÇEŞİTLERİ. | Anlatma Yöntemi |
6 | GİRİŞİMCİLİKTE İNOVASYON: İNOVASYON KAVRAMI. GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON. TOPLUMSAL DEĞİŞME VE İNOVASYON. İNOVASYON ZORLUKLARI. | Anlatma Yöntemi |
7 | İNOVASYON HAKKINDA YANLIŞ BİLİNENLER. İNOVASYON SÜREÇLERİ. İNOVASYON ÇEŞİTLERİ. İNOVASYON YÖNETİMİ. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İŞ PLANI: İŞ PLANININ KULLANIM AMAÇLARI. İŞ PLANININ FAYDALARI. İŞ PLANININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Ş PLANININ HAZIRLANMASINDA KAÇINILMASI GEREKEN HATALAR. | Anlatma Yöntemi |
10 | İŞ PLANININ ÖĞELERİ. İŞ PLANININ DOSYA HALİNE GETİRİLMESİ. | Anlatma Yöntemi |
11 | GİRİŞİM FİNANSMANI: İŞLETME GELİŞİM AŞAMALARI. FİNANSAL PLANLAMANIN ÖNEMİ. ÇALIŞMA SERMAYESİ YÖNETİMİ. | Anlatma Yöntemi |
12 | GİRİŞİMCİNİN FİNANSMAN KAYNAKLARI. GİRİŞİMCİLERE SAĞLANAN DESTEKLER. | Anlatma Yöntemi |
13 | GELİŞMİŞ VE GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE GİRİŞİMCİLİK: GELİŞMİŞ ÜLKELERDE GİRİŞİMCİLİK. GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE GİRİŞİMCİLİK .PİYASA EKONOMİSİNE DAYALI GELİŞME STRATEJİSİNDE GİRİŞİMCİLİĞİN ROLÜ. | Anlatma Yöntemi |
14 | GİRİŞİMCİLİK VE EKOPNOMİK GELİŞME: İKTİSAT TEORİSİNDE GİRİŞİMCİLİK FAKTÖRÜ. GİRİŞİMCİLİĞİN EKONOMİK GELİŞMEDEKİ YERİ. YENİ DÜNYA DÜZENİNDE GİRİŞİMCİLİK. | Anlatma Yöntemi |
15 | GİRİŞİMCİLİK : YARATICILIK VE YENİLİK | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |