|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dönem sonunda öğrencilerin kendi başlarına araştırma yapma kabiliyetlerine ulaştırılmaları amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırmanın temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Araştırmalarda etik ilkelerin ve etik bakış açısının önemini anlayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-13 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Amaca uygun araştırma yöntem ve tekniğini seçebilir, amaca uygun verileri analiz edebilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-12 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Araştırma yöntemleri dersi bilimsel araştırmaların önemini vurgulayarak başlar. Daha sonra bilimsel niteliği olan bilgilerin nasıl elde edildiği üzerinde durulur. Çalışmaların teknik kural ve yöntemleri, nicel ve nitel araştırma türleri üzerinde durulur. Daha sonra bilgilerin nasıl derlendiği, derleme aşamasında dipnot ve benzeri kaynak göstermelerin nasıl yapıldığı üzerinde durulur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Araştırma ile ilgili kavramlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Nicel ve nitel araştırmalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Araştırmanın planlanması | Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
5 | Problem dilimi | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
6 | Problem dilimi | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
7 | Problem dilimi | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yöntem | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
10 | Bulgular | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
11 | Tartışma | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
12 | Kaynak gösterme | Okuma ve Araştırma Makale Eleştirisi |
13 | Etik | Okuma ve Araştırma |
14 | Değerlendirme | Okuma ve Araştırma |
15 | Değerlendirme | Okuma ve Araştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Büyüköztürk, Ş. Kılıç Çakmak, E. (2018), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 24. Baskı,Ankara: Pegem Yayınları | |
2 | 2. Bohl, Thorsten (2006), Wissenschaftliches Arbeiten im Studium der Paedagogik, 2.Auflage, Wienheim und Basel: Beltz Verlag | |
3 | 3.Heesen, Bernd (2014), Wissenschaftliches Arbeiten, 3. Auflage, Berlin Heidelberg: Springer Verlag | |
4 | 4.Oehlrich, Marcus (2019), Wissenschaftliches Arbeiten und Schreiben, 2. Auflage, Berlin: Springer Verlag. | |
5 | 5.Karasar, Niyazi (2017), Bilisel Araştırma Yöntemi, 32.Baskı, Ankara: Nobel Yayınları. | |
6 | Ekiz, Durmuş (2019). Bilimsel araştırma Yöntemleri. Anı yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |