|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BİLAL ÜSTÜN (bustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLAL ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Almanca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencilerin uygulamalı dilbilimine ilişkin temel düzeyde teorik bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulamalı dilbiliminin ne olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | Dilbiliminin hangi alanlarda uygulanabileceğini genel hatlarıyla açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
DÖÇ-3 | Dilbilimine ilişkin öğrendiği kuramsal bilgi ve becerileri uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
|
DÖÇ-4 | Uygulamalı dilbilimin kapsamını, amacını ve yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders uygulamalı dilbilimin tüm alt alanlarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygulamalı Dilbilimin alanları | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
2 | Sosyodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
3 | Psikodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
4 | Bilgisayar dilbilimi | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
5 | Etnodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
6 | İşletme dilbilimi | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
7 | Çevredilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
8 | Ara Sınav | |
9 | Feminist dilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
10 | Hukuk dilbilimi | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
11 | Areal dilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
12 | Politodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
13 | Nörodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
14 | Patodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
15 | Patodilbilim | Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hufeisen, Britta; Neuner, Gerhard: Angewandte Linguistik für den fremdsprachlichen Deutschunterricht; Langenscheidt Verlag, München | |
2 | Richards, J., Platt, J., and W eber,H., Longman Dictionary o f Applied Linguistics. Longman, 1985 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |