|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocukların gelişim dönemlerini, özellikle bilişsel gelişim dönemlerini tanımak, çocukların özelliklerini ve dil öğretiminde bunun önemini kavramak, çocukların öğrenme stratejilerini geliştirmek, çocuklara Almanca öğretiminde uygulanacak sınıf-içi yöntem ve teknikleri kullanmaktır; şarkı, oyun ve görsel araçları geliştirip uygulamak, çocuklara uygun ders materyallerini ayırt etmek ve mikro-öğretim yoluyla kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk eğitim sisteminin ve ilköğretim birinci kademe eğitimin genel özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlköğretim okullarında birinci kademe sınıflardaki eğitimin amaç, yapı ve işleyişini tanımlayabilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlköğretim birinci kademe öğrencilerine İngilizce/ yabancı dil öğretmenin amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çocuğun bilişsel gelişimini ve öğrenme süreçlerini, bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini belirleyebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini adlandırıp tanımlayabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılabilecek materyalleri belirleyebilir, geliştirebilir ve uyarlayabilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi tekniklerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Erken dönemde yabancı dil öğrenme, Çocuklar nasıl dil öğrenirler, Çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
2 | Çocuklara nasıl yabancı dil öğretilir | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
3 | Öğrenmeyi öğrenme | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
4 | Seslerden kelimelere, kelimelerden yapılara dil öğretme | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
5 | Dinleme ve konuşmayı öğretme | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
6 | Diğer disiplinlerden faydalanarak dil öğretme ve Dil öğretiminde kültür | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
7 | Diğer disiplinlerden faydalanarak dil öğretme ve Dil öğretiminde kültür | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken yaşta dil öğretiminde materyal seçimi | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
10 | Erken yaşta dil öğretiminde şarkılar, kafiyeli ve ritmik ifadeler, | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
11 | Erken yaşta dil öğretiminde şarkılar, kafiyeli ve ritmik ifadeler, | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
12 | Erken yaşta dil öğretiminde teknoloji | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
13 | Erken yaşta dil öğretiminde sınıf yönetimi | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
14 | Erken yaşta dil öğretiminde ders planlaması | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
15 | Erken yaşta dil öğretiminde kayıt tutma ve değerlendirme | Anlatım, sunum, görevler, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bliesener, U. & Edelenbos,P. (1998). Früher Fremdsprachenunterricht. Begründung und Praxis. Leipzig: Klett Grundschulverlag | |
2 | Nilüfer BEKLEYEN (2016), Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi, Anı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |