Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 513 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 513 Adı: ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocukların gelişim dönemlerini, özellikle bilişsel gelişim dönemlerini tanımak, çocukların özelliklerini ve dil öğretiminde bunun önemini kavramak, çocukların öğrenme stratejilerini geliştirmek, çocuklara Almanca öğretiminde uygulanacak sınıf-içi yöntem ve teknikleri kullanmaktır; şarkı, oyun ve görsel araçları geliştirip uygulamak, çocuklara uygun ders materyallerini ayırt etmek ve mikro-öğretim yoluyla kelime ve dilbilgisi öğretimi sunumu yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk eğitim sisteminin ve ilköğretim birinci kademe eğitimin genel özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İlköğretim okullarında birinci kademe sınıflardaki eğitimin amaç, yapı ve işleyişini tanımlayabilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 İlköğretim birinci kademe öğrencilerine İngilizce/ yabancı dil öğretmenin amaçlarını açıklayabilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çocuğun bilişsel gelişimini ve öğrenme süreçlerini, bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini belirleyebilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini adlandırıp tanımlayabilir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılabilecek materyalleri belirleyebilir, geliştirebilir ve uyarlayabilir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim noktalarının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi; erken öğrenen sınıfları için duyacağı sınıf yönetimi tekniklerini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Erken dönemde yabancı dil öğrenme, Çocuklar nasıl dil öğrenirler, Çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir Anlatım, sunum, görevler, tartışma
2 Çocuklara nasıl yabancı dil öğretilir Anlatım, sunum, görevler, tartışma
3 Öğrenmeyi öğrenme Anlatım, sunum, görevler, tartışma
4 Seslerden kelimelere, kelimelerden yapılara dil öğretme Anlatım, sunum, görevler, tartışma
5 Dinleme ve konuşmayı öğretme Anlatım, sunum, görevler, tartışma
6 Diğer disiplinlerden faydalanarak dil öğretme ve Dil öğretiminde kültür Anlatım, sunum, görevler, tartışma
7 Diğer disiplinlerden faydalanarak dil öğretme ve Dil öğretiminde kültür Anlatım, sunum, görevler, tartışma
8 Ara Sınav
9 Erken yaşta dil öğretiminde materyal seçimi Anlatım, sunum, görevler, tartışma
10 Erken yaşta dil öğretiminde şarkılar, kafiyeli ve ritmik ifadeler, Anlatım, sunum, görevler, tartışma
11 Erken yaşta dil öğretiminde şarkılar, kafiyeli ve ritmik ifadeler, Anlatım, sunum, görevler, tartışma
12 Erken yaşta dil öğretiminde teknoloji Anlatım, sunum, görevler, tartışma
13 Erken yaşta dil öğretiminde sınıf yönetimi Anlatım, sunum, görevler, tartışma
14 Erken yaşta dil öğretiminde ders planlaması Anlatım, sunum, görevler, tartışma
15 Erken yaşta dil öğretiminde kayıt tutma ve değerlendirme Anlatım, sunum, görevler, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bliesener, U. & Edelenbos,P. (1998). Früher Fremdsprachenunterricht. Begründung und Praxis. Leipzig: Klett Grundschulverlag
2 Nilüfer BEKLEYEN (2016), Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi, Anı Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 176