Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ADE 522 - ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: ADE 522 Adı: ALMANCA-TÜRKÇE KARŞILAŞTIRMALI DİLBİLGİSİ 2 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türkçe ve Almanca dilbilgisinde biçim ve cümle bilgisini karşılaştırmalı olarak kazandırmak; paralellik ve farklılıkları belirlemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dilleri karşılaştırmak suretiyle bir dil bilinci geliştirebilir. PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÇ-13 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İki dil arasında bağlantı kurabilir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
PÇ-9 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Karşılaştırmalı Dilbilgisi/Dilbilim ile ilgili kavramları tanımlayabilir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-13 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkçenin yabancı dillerle olan ilişkisinin, ortaklıklar ve farklılıklar yönünden incelenmesi. Türk dilinin dünya dilleri içindeki yerinin ortaya konulması. İngilizce/Almanca ve Türkçe cümle çeşitlerinin karşılaştırılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karşılaştırmalı Dilbilgisine Giriş Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
2 Almanca ve Türkçede Kelime Türleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
3 Almanca ve Türkçede Kelime Biçimleri - İsim çekimleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
4 Almanca ve Türkçede Kelime Yapıları - İsim çekimleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
5 Almanca ve Türkçede Kelime Biçimleri - Fiil Biçimleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
6 Almanca ve Türkçede Kelime Biçimleri - Fiil Biçimleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
7 Almanca ve Türkçede Fiilin İstemi/değerliliği Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Almanca ve Türkçede Fiilin Yeri ve Cümle çeşitleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
10 Almanca ve Türkçede Fiilin İstemi/değerliliği Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
11 Almanca ve Türkçede Fiilin Yeri ve Cümle çeşitleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
12 Almanca ve Türkçede Fiilin Yeri ve Cümle çeşitleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
13 Almanca ve Türkçede Cümle Ögeleri Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
14 Almanca ve Türkçede Tamlamalar Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
15 Almanca ve Türkçede Tamlamalar Kaynak tarama, okuma, anlatma, tartışma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 *Schmitt, Dreyer. (1996). Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning: Verlag für Deutsch.
2 Arak, Hüseyin. (2004). İngilizce, Almanca, Türkçe Karşılaştırmalı Dil Bilgisi Alıştıma ve Testler. Ankara: Hacettepe-Taş Kitabevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 6 48
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 183