|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACI MEHMET SOYSALDI (msoysaldi50@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı bilimsel araştırma metotlarını analiz etmek ve modern bilimin ve bilimsel araştırmalardaki gelişimin yükselişini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimin tanımını ve amacını anlar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma yöntemlerini ve veri toplamayı öğrenir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ölçme ve test tekniklerini öğrenir ve kullanabilir hale gelir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bilimsel bilginin araştırılması, analizi ve yorumlanması becerisini kazanır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bilimsel analizler yaparken farklı pencerelerden bakabilme ve alternatif yorumlar getirebilme becerisini kazanır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimin amacı ve tanımı, Bilimsel bilginin özellikleri, Bilimsel bilgi ve değerler sistemi, Modern bilimin doğuşu ve gelişimi,Sosyal bilimlerde yöntem, Başlıca araştırma yöntemleri, Veri toplama yöntemleri, Ölçme ve test teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir bilimsel araştırma hangi amaçlar için yapılmalıdır? | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
2 | Lisansüstü tez/proje yazım klavuzunun incelenmesi ve açıklanması | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
3 | İSNAD Atıf Sisteminin Tanıtımı | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
4 | Bilimsel Araştırmalarda Yayın Etiği ve Etik İhlaller | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
5 | Veri toplama yöntemleri | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
6 | Nicel Ölçüm Teknikleri | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
7 | Nitel araştırmalar | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnekleme Yöntemleri | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
10 | İleri İstatiksel Analizler | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
11 | Araştırma Raporu Yazımı | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
12 | Parametrik Testler ve Parametrik Olmayan Testler | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
13 | Atıf Yapma | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
14 | Atıf Gösterme Teknikleri | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
15 | Bilimsel Araştırmalarda Etik ve İntihal | Anlatım, soru cevap, grup tartışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Recai Coşkun, Remzi Altunışık, Engin Yıldırım, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, 2018. | |
2 | Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin, Ankara, 2004. | |
3 | Amiran Kurktan Bilgiseven, Sosyal İlimler Metodolojisi, Filiz Kitabevi, İstanbul, 1994. | |
4 | Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yay., 5.Baskı, İstanbul, 2002. | |
5 | Recep Ardoğan vdgr, İslam İlimlerinde Araştırma Yöntem ve Teknikleri, KLM Yay., Kahramanmaraş, 2020. | |
6 | İSNAD Atıf Sistemi, Sivas Cumhuriyet üniversitesi, Kalkan Matbacılık, Ankara, 2019. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İlgili kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |